Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Lite för mycket av det mesta

Av Sajberlena - 12 februari 2013 13:26

Jo, jag var då hos farbror doktorn igår.


Jag åkte hem med förvissningen om att alla prover var av utmärkt kvalitet, blodsocker, sänka, blodtryck - allt är kanon! Jag är frisk som en nötkärna.


P.I.N.S.A.M.T


Jag säger ju det.


Istället fick jag diagnosen "lite för tjock, lite för omotionerad och lite för gammal". Ungefär så, fast lite mer inlindat.

Tänk, jag hade ingen aning om att konstant huvudvärk i tre veckor är en direkt följd av ålder, vikt och välträning. Men nu vet jag!

Så nu ska jag gå ner i vikt, motionera mer och bli yngre.


Lätt som en plätt! Det är väl bara att... sätta igång... då?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Presentation


Låt oss prata friskvård, hälsa, motion, potatisavkok och aktivt, bullbakande föräldraskap - bara inte just här. För just här pratar vi om ingenting...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ämnesområden


Skapa flashcards