Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Dags att gå vidare?

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.


Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vidare så jag flyttade tillbaka. Men jag tänker såhär; jag har passerat 45 - med råge - och jag måste kanske bli lite mer vuxen. Mogen liksom. Seriös. Allvarlig. Finns ju massor av bloggportaler att välja på...

Visserligen finns det fler i mogen ålder på den här platsen men övervägande delen vrålar ut rubriker som; KOLLA MIG, JAG SKRIVER OM ALLT MÖJLIGT, ÖNSKA SÅ SKRIVER JAG OM VAD DU VILL, KOLLA IN MIN SHOPPING JAG GJORDE IDAG, KOMMENTERA MIN BLOGG SÅ KOMMENTERAR JAG DIN, JAG SKRIVER OM SKÖNHETSTIPS, FRÅGA MIG VAD DU VILL JAG LOVAR ATT VARA ÄRLIG, JAG HAR GJORT EN NY HEADER KOLLA DEN, JAG HAR PRECIS FIXAT MINA NAGLAR TIHI...


Å där ska jag passa in nånstans. Jag, som inte skriver om nånting...


Kanske måste jag börja bli sådär "bloggig". Ni vet, intressant, förmedla viktiga saker, ha starka åsikter och tycka och tänka om allting och tala om för alla som tycker annorlunda att de är idioter. Åldersanpassa mig.

Eller så ska jag kanske göra som alla andra som har miljoner läsare varje dag;

"Hej alla gullisar, idag åkte jag till jobbet, hihi, ja, och sen ringde det en massa och ja ba svara, haha, och jag skulle tanka luft i däcket *bild på däcket* och tappade bort ploppen till ventilen *bild på ventilen* och jag ville dööööööööö så pinsamt liksom hahahaha - jag kunde ju inte krypa in där och hämta den under bilen liksom *bild på mig som fnittrande gömmer mig bakom en lugg* så jag lät den vara kvar och när jag skulle öppna dörren bröt jag en nagel, kolla här *bild på avbruten nagel*, å nu ska jag dricka kaffe men vi ses imorron pluttisar, ha det så bra, kärlek, hjärta, puuuuuusss!!!"


Grejen är bara att det blir så himla jooooobbiiiiigt med alla foton som skall redigeras, fyllas på med hjärtan, lägga på glitterramar och ska jag börja fota alla kassar jag släpar med mig hem jämt skulle det ju bli en halvtidstjänst bara det... Jag menar, det blir måååånga matkassar när jag storhandlar!

För att inte tala om alla outfit-bilder! Holy crap... Jag har ju samma kläder jämt, det skulle bli vansinnigt trist!

Nä, det känns inte riktigt som ett steg åt rätt håll på nåt vis. Framför allt inte med tanke på vad jag nyss nämnde vad gäller ålder och mognad...

Kanske borde en djupsinnig blogg passa mig bättre? Ni vet, inlägg som faktiskt har betydelse. Som får människor att tänka efter och får dem att tänka efter lite, reflektera över sig själva och sina liv;

"Som den alltid lika oväsentliga, grå smulan i den pågående världen lämnade jag idag min belånade bostad och transporterade mig via skattefinansierade vägar med undermålig asfaltering till företaget från vilket jag har min utkomst. Jag gjorde ingen nytta, jag betyder inte tillräckligt mycket i helheten för att tillskriva min roll någon som helst avgörande betydelse men jag fick ändock iväg några miljövänliga kuvert med krav på ersättning för utförda tjänster. Hemkommen till mina barn för vilka jag varit en usel förälder tillagade jag en ekologisk korvgryta som serverades med fullkornsris. Ingen tyckte den var god men den var nyttig."


Fast det blir lite väl bra kanske... Dessutom tror jag inte att jag skulle orka hålla på så värst länge.

Äh. Det är väl lika bra att vara sig själv helt enkelt. Fast kanske i ett nytt forum, om inte för något annat så för att ombyte fönöjer?

I alla fall så har jag jobbat idag. Och fyllt på luft i däcken. Och ploppen till ventilen ramlade in under bilen. Och jag kände inte att jag orkade krypa under och leta efter den. Så jag struntade i den och körde därifrån och gjorde en "typ korvgryta" och nyttigt ris som ingen gillar.

Nu är jag lite bekymrad över den där borttappade ploppen; gör den någon stor skillnad tror ni? Vill inte ta upp saken här hemma eftersom jag precis gått en rond med maken vad gäller min förmåga - eller snarare oförmåga - att plocka undan mina papper efter mig... Jag tjurar nu, och om jag tar upp saken tror han att jag slutat tjura och det ska han inte inbilla sig!

Ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Av Sajberlena - 20 februari 2013 08:36

Återigen är det larmrapporter på hög nivå - LCHF och GI misstänks ligga bakom ett jordskred av bröstcancer. Ja, vad vet jag, jag är novis på området, men jag tänker lite... Och jag tänker att förr, när mormor och farmor var unga och pigga o...

Presentation


Låt oss prata friskvård, hälsa, motion, potatisavkok och aktivt, bullbakande föräldraskap - bara inte just här. För just här pratar vi om ingenting...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ämnesområden


Skapa flashcards