Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Sajberlena - 13 augusti 2012 22:13

...kom hon TILLBAKA!!! Mooooaahahahhahaaaaaaaaaa!   


Hejsvejs, hur har ni bara haft det med livet utan mig? Tomt och innehållslöst ja, jo, jag trodde väl det...


Men jag har haft sån där... sån där... hm, vad heter det nu igen? Jo just det; S E M E S T E R heter det ju. Japp! Ja, åtminstone står det så i almanackan, att det är semester jag haft, själv har jag inte märkt av den nåt vidare om jag ska vara ärlig.


Jag kan sammanfatta den ungefär såhär: Svisch.

Sån semester har jag haft.


Men det var väl i och för sig ett ganska trevligt svisch, åtminstone säger alla andra att det har varit okej. Jag får liksom förlita mig på att de har rätt för jag har inte haft tid att känna efter.


Först jobbade jag typ tre dygn i rad för att hinna HA nån semester, sen jobbade jag några dagar under min semester och sen bråkade jag och massvis med andra människor med våra politiker som vill lägga ner våra mellanstadieskolor, sen var jag i Köpenhamn och på Öland och sen var semestern slut. Under hela processen har samtliga tre söner varit samlade under samma tak som maken och jag så jag har lagat mat, tvättat kläder, skaffat lägenhet (inte åt mig utan Storsonen), bevakat politikerbråkgruppen på FB, skrivit massa arga kommentarer, gjort ren poolen två gånger om dagen, bråkat på barnen, handlat, plockat blåbär, bråkat med Maken, diskat och druckit drinkar i brassestolen ute i trädgården.


Sen  har jag kramats med Tommy Nilsson och det var ju inte fy skam!


Det jag inte hann med och som jag får ta igen nästa sommar är umgås mer med mina vänner och renovera fönster.

Nu har jag varit igång i en vecka och jag känner mig redan trött, möjligen gjorde jag vissa felprioriteringar just den här semestern.

Med andra ord är allt precis som vanligt!

Men den här hösten som nalkas kommer bli annorlunda! Ja, skratta ni - det kommer den att bli!


För den här hösten kommer jag att gå ner i vikt, sluta röka, jobba mindre, bli en bättre människa och en good parent!
Det sista blir kanske lite enklare med tanke på att två av arvingarna flyger ur boet, en flyttar till världens ände (nåja, nästan, Sundsvall är väl så nära man kan komma) och en till eget boende i tätorten. Med andra ord blir det bara en liten fis kvar hemma och det vore väl då märkligt om jag inte skulle hinna laga mat åtminstone ett par dagar i veckan!

Men först, innan hösten kommer, ska tre nu på varandra följande helger läggas på packning, flyttning, uppackning, lägenhetsstädning, det skall företas en resa till den där världens ände med flyttlass, det skall flyttas in och hängas tavlor och köras bil. Så OM jag nu inte hör av mig på ett par dagar så dra ingen lättnadens suck för det - jag är bara tillfälligt upptagen.

Sen... när allt är klart... när alla är på sina rätta platser... DÅ jäklar!

Har ni noterat att det har varit OS på TV i sommar förresten? Igår var det handboll och Sverige var tydligen med. Jag låg på soffan med datorn på magen och slösurfade medan sonen skrek sig hes vid sidan om. Då ringde det en försäljare som vill prångla på mig Kalle Anka för tredje gången den här sommaren. "Heeeeeeeej Leeeena, hoppas jag inte stöööööör" sa han. "Stör? STÖR???" skrek jag i luren. "Du ringer för f-n mitt under HANDBOLLSFINALEN, det är väl klart att du STÖR!!!!" Killen blev helt knäckt och bad om ursäkt med darrande stämma och la på. Jag kunde lugnt återgå till mitt slösurfande, mycket tillfreds med att jag äntligen insett vitsen med OS.   



Ovido - Quiz & Flashcards