Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Blanketter och idiotbanker

Av Sajberlena - 10 februari 2012 07:32

Nu ska vi prata lite om banker, service och vikten av personliga möten. Och då menar jag inte vilka möten som helst utan om banker som inte vill ha oss, service som inte finns och obefintliga, personliga möten.


Jag pratar om hur en liten, personlig bank - som en gång valdes just för att det VAR en liten, personlig bank - på ett ögonblick går från den genren till att bli det mest opersonliga som finns.


Ändrade taxeringsvärden på hus, renoveringsbehov av större dimensioner och en idé om hur att göra ett upplägg bättre gjorde att den lilla, personliga banken kontaktades. Kunde vi få komma på ett möte med vår personliga bankkontakt? Va, vaddå slutat...? Öh, jaha... Men dess ersättare då, kunde vi få ett möte där kanske?


Nä. Det kunde vi inte. För vi fick minsann gå in och fylla i en blankett på nätet....


"Fylla i en blankett på nätet??? Men vi vill ju PRATA med er, diskutera förändringar, lägga om från topp till botten, snacka framtid och planering..."


"Nä. Fyll i en blankett på nätet så tittar vi på den och återkommer... möööööjligen i slutet av nästa vecka har vi haft tid att läsa blanketten!"


"Hör nu här - vi vill inte skicka in en blankett på nätet! Vi vill diskutera mer saker än så, vi vill ha er syn på saken, vi har tankar och idéer som vi vill ha feedback på... Dessutom vi vill ha en återkoppling till vad vi diskuterade för två år sedan, då vi bestämde att vi skulle göra en ny omläggning ungefär vid den här tiden."


Blankett på nätet. "Det går att skriva lite extra rader där..."


Numera kan vi alltså stå utanför dörren till vår lilla, "personliga" bank, få vända för att åka hem och skicka en blankett på nätet, få ett svar via mail (antar jag, jag har ingen aning om i vilket format eller forum banken återkommer med sina åsikter om vår framtid) när de anser sig ha tid och lust och alla våra planer om framtida privatekonomi ligger och snurrar i sajberspejs...


Å jag undrar - vart fan är världen på väg? Och vad är det för vits med att vara kunder hos ett företag som så uppenbart inte vill träffa oss, tala med oss eller ta i oss med tång?


Fyll i en blankett på nätet. Var sedan bara jävligt tacksam att du inte heter Gammal och är i total avsaknad av både dator och internet...


Det är synd om människan.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards