Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Eat your supper Charles, eat your supper...

Av Sajberlena - 13 februari 2012 21:42

Ahaaaa - long time no seeing!!


Jobbat jobbat jobbat...


Under min värsta hyperventilation i fredags sa maken åt mig att skriva en lista och beta av den helt enkelt. Så jag gjorde det och sen började jag jobba... Å jag fortsatte och sen gick jag och la mig runt två inatt och nu, såhär på måndagskvällen, känns det som om jag börjar få grepp om åtminstone ett par punkter på listan! *vågen*


Men nu är det inte mitt idiotiska yrkesliv som är föremål för dagens analys, utan något helt annat.


Eftersom jag sällan gör något på "normalt" sätt så kan jag här avslöja en av mina hemligheter - när jag jobbar så lyssnar jag på Lilla Huset på prärien. Mhm, lyssnar. Jag har serien på i datorn i bakgrunden, öronsnäckor instoppade halvvägs in i hjärnan och sen jobbar jag. Nu pratar vi inte mer om det.


I alla fall.


Nu har jag lärt mig knepet! Nu vet jag hur man blir en Charles Ingalls-förälder!! Som jag har undrat...


Så fort barnen vill prata, diskutera eller fråga så svarar man "Eat your supper before it gets cold" alternativt "Go to sleep, you need it". Ibland kan man säga "Now eat your supper!" bara, om man är lite irriterad eller så. Ja jösses, sen får vi inte glömma "are your chores done?".


Så enkelt är det.


Så gör Charles Ingalls och hans barn blev ju både välartade och goda samhällsmedborgare! Och vem har inte illusionen om att skapa en Lilla Huset på prärien-familj liksom?


Efter i runda slängar 20 timmars jobbande med Charles uppmaning till "eat your supper" känner jag visserligen en svag irritation över både honom och uttrycket, men ändock.


Och har ni HÖRT vilken otroligt irriterande nasal röst han har, Marys man Adam? Mitt under upptäckten av en kraftig differens i kundreskontran kunde jag strypt karln!! Och vad är Mary för en mespropp?? Inge gajst alls den kvinnan...


Men nu ska jag sticka lite på min tröja, nöjd med mig själv och fast besluten att lägga verifikationerna åt sidan ända tills imorron.


Så, eat your supper before it gets cold my friends så blir världen en bättre plats ska ni se. If you have done your chores förstås...






 
 
riesling

riesling

15 februari 2012 18:52

Fasen, är det SÅ man gör, alltså???!!!??!!
Bra tips, det ska genast implementeras här i mitt hem!
Nu kommer livet att bli sådär Ingalls-gulligt, ska vi hoppas.

(ps Det var första gången jag hörde talas om att någon LYSSNAR på en sån tv-serie under arbetstid - jag fick hur många som helst uppslag på vad jag själv ska lyssna på nu när jag jobbar ...)

http://riesling.bloggplatsen.se

Sajberlena

15 februari 2012 22:09

Har provat ett par dagar här hemma och ärligt talat verkar det inte som om arvingarna hajar grejen... Förmodligen är det något fel på dem, men inte fanken beter de sig som Ingalls-barnen i alla fall... suck.

Å du anar inte hur bra det går att jobba med en bra TV-serie i öronen!! Funkar minst lika bra som både musik eller radio!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards