Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Jag lär mig!

Av Sajberlena - 22 februari 2012 18:23

Jo, kurs idag då. Himla bra grejer, mitt arbete kommer bli som nytt!

Men jag har lärt mig massor av annat idag också, inte bara hur att samköra löner, fakturering och tidredovisning. Till exempel har jag lärt mig vilket rumsnummer jag har på mitt hotellrum. Det gick av sig självt efter att jag hysteriskt försökt ta mig in i ett helt annat hotellrum - nu glömmer jag aldrig var jag bor.


Vidare har jag lärt mig att jag nog inte ska bekymra mig så mycket i förväg om att hitta lokaler, klocka gångvägar och sånt. Flygbussen stannade utanför hotellingången och när jag klev av och slängde ett öga på andra sidan vägen låg kurslokalen där. Det tar mig i runda slängar 20 sekunder att ta mig dit alltså. Hm.


Det roliga är att jag egentligen hittar ganska bra i Stockholm, framför allt runt Södermalm och Gamla stan. Antalet timmar jag lagt på att strosa runt och känna historiska vingslag där genom årens lopp går inte att räkna. Ändå är jag alltid lika orolig när jag ska hit och har bestämda platser jag måste hitta...


Jag har också lärt mig att hela mänskligheten är på god väg att bytas ut mot maskiner överallt, jag återkommer i detta ämne för där har jag en hel del att säga! Jag kan redan nu säga så mycket som att det är väl för fan inte konstigt att vi har hög arbetslöshet i världen... Det är en ganska självklar konsekvens av att vi så vackert gör allt vi kan för att utplåna oss själva. Men som sagt, det tillhör en mer djupsinnig analys och jag återkommer med den.

Nu ska jag jobba ett par timmar och sen ska jag sova för att tillgodogöra mig ännu en dags viktigt lärande!

Pössåkram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards