Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Sajberlena - 24 oktober 2012 20:41

  Dagen startade klockan tidigt med en mils springrunda i skogen, sedan havregrynsgröt och en effektiv, hurtig dag på jobbet och avrundades med ett svettigt pass på gymmet!


Nästan.


Det var lite så jag hade tänkt i alla fall. Men ack - det blir så sällan som jag tänker. Fast jag tror inte det är bra att hasta och dra iväg för hårt, jag tror mer på långsiktig planering.


Alltså reviderar jag nu dagen lite;


Dagen startade klockan tidigt - så långt är det rätt. Maken såg uppriktigt förvånad ut när jag stapplade ner för trappan och undrade vad jag gjorde upp så tidigt... En mils springrunda var ju inte riktigt planen igår, däremot lekte jag med tanken att gå en runda innan frukost. Fast... vet ni hur MÖRKT det är klockan tidigt??? Jättemörkt. Totalt becksvart! Förvisso har vi gatlysen, men bara en begränsad sträcka. Typ hundra meter eller nåt, sen är de slut.

Jag menar, jag kan ju inte gå ut mitt i natten i becksvarta mörkret - jag kan ju snubbla och slå mig! För att inte tala om alla livsfarliga vildsvin som står i buskarna och väntar på att få äta upp mig... Nä, morgonpromenad fick utgå ur artikelregistret idag. Det blev X antal koppar kaffe istället för att vakna till liv och sen vet jag inte vad som hände men tiden bara tog slut och allt blev som alla andra mornar.

När jag kom till jobbet hade de fått igång värmen i vårt fina hus. Och när jag säger värme så MENAR jag värme, jag talar om en vägg av värme som formligen får en att gå ner för räkning. Vi snackar tropisk hetta...
Den var tydligen inte "injusterad" än. Halv tolv var jag så degig i kolan att jag bara satt och snurrade en penna och började klä av mig - värme gör konstiga saker med ens hjärna.

Sen skulle jag till gymmet och det ligger på ena hållet och samtidigt skulle jag lämna tillbaka tre filmer och betala förseningsböter på dem flera mig åt det andra hållet... Jag valde andra hållet. Hur det än är så hade det inte känts bra att skriva in sig på ett gym med vetskapen om att någon stackare kanske står på macken, planerat hyra film och gråter för att önskefilmen inte är återlämnad.

Sen åt jag pastarataouille och imorgon är en ny dag! Och på söndag är gymmet bemannat igen och då - då ska faktiskt även maken följa med och skriva in sig!  Skynda långsamt heter det. Rom byggdes - men även Rom föregicks av en längre tids planering...   

Ovido - Quiz & Flashcards