Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Sajberlena - 25 oktober 2012 09:00

Klockan 07.06;


- Hej det är jag! Var är du?


- Halvvägs till jobbet...


- Du, råttfällan under spisen hoppar och hasar och dunkar och jag vill dööööööö!


- Öh... okej...


- Men fattar du, det är en råtta i den och den är inte DÖD!


- Jaaaa... Jag får ta det när jag kommer hem...


- NÄR DU KOMMER HEM??? Men jag måste ut och duscha, jag måste gå igenom köket NU!


- Öh, ja??? Men släpp in katterna och ta bort lådan under spisen!


- TA BORT LÅDAN UNDER SPISEN????? Det ligger en RÅTTA under spisen och den är inte DÖD!!!


- Ja?


- Jag orkar inte med detta...


- Nä...


- Jag tänker inte ta bort lådan...


- Nä... nähä... nänä...


----------------------------------------------------------------------------


07.23


- Hej det är jag. Var är du?


- Öh... på jobbet...


- Du, det LIGGER EN DÖD RÅTTA I RÅTTFÄLLAN I MIN BIIIIIIIL!!!


- Ah, jamen DET var väl bra! Kanon, då fick vi den!


- DET LIGGER EN DÖD RÅTTA I RÅTTFÄLLAN I MIN BIIIIIIL OCH JAG SKA ÅKA TILL JOBBET NUUUUUU!


- Ja, men TA UT råttan då!


- Vaddå TA UT råttan????? Hur då???


- Jamen ta en polygrip eller nåt...


- POLYGRIP?? Det är ju bara några futtiga centimeters handtag på en sån!!


- Jamen ta nåt annat då! Nåt långt!


- Snöskyffeln! Jag tar snöskyffeln!


- Men hur fan ska du få in SNÖSKYFFELN i bilen???


- Nu är inte problemet att få in snöskyffeln i bilen utan att få ut råttjeflen UR bilen och du är inte speciellt hjälpsam här... *snyft' Jag håller på att dööööö...


- Nämen det tror jag inte du gör...


- Kan jag släppa in katterna i bilen tror du, lyfter de ut den då?


- Öh... Alltså... Älskling, jag måste jobba nu...


- Meeeen dåååååå....


----------------------------------------------------------------


Samtalen har utspelats mellan mig och en person i min närhet som lovat att älska mig i nöd och lust. En intelligent, smart och i vanliga fall ganska sympatisk person. Han ser bra ut, har haft framgång i sitt jobb och betraktas som en väl fungerande samhällsmedborgare i de flestas ögon.


I NÖD och lust. Undrar vad i ordet NÖD han inte förstår...?   

Ovido - Quiz & Flashcards