Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

I nöd och lust bland råttor

Av Sajberlena - 25 oktober 2012 09:00

Klockan 07.06;


- Hej det är jag! Var är du?


- Halvvägs till jobbet...


- Du, råttfällan under spisen hoppar och hasar och dunkar och jag vill dööööööö!


- Öh... okej...


- Men fattar du, det är en råtta i den och den är inte DÖD!


- Jaaaa... Jag får ta det när jag kommer hem...


- NÄR DU KOMMER HEM??? Men jag måste ut och duscha, jag måste gå igenom köket NU!


- Öh, ja??? Men släpp in katterna och ta bort lådan under spisen!


- TA BORT LÅDAN UNDER SPISEN????? Det ligger en RÅTTA under spisen och den är inte DÖD!!!


- Ja?


- Jag orkar inte med detta...


- Nä...


- Jag tänker inte ta bort lådan...


- Nä... nähä... nänä...


----------------------------------------------------------------------------


07.23


- Hej det är jag. Var är du?


- Öh... på jobbet...


- Du, det LIGGER EN DÖD RÅTTA I RÅTTFÄLLAN I MIN BIIIIIIIL!!!


- Ah, jamen DET var väl bra! Kanon, då fick vi den!


- DET LIGGER EN DÖD RÅTTA I RÅTTFÄLLAN I MIN BIIIIIIL OCH JAG SKA ÅKA TILL JOBBET NUUUUUU!


- Ja, men TA UT råttan då!


- Vaddå TA UT råttan????? Hur då???


- Jamen ta en polygrip eller nåt...


- POLYGRIP?? Det är ju bara några futtiga centimeters handtag på en sån!!


- Jamen ta nåt annat då! Nåt långt!


- Snöskyffeln! Jag tar snöskyffeln!


- Men hur fan ska du få in SNÖSKYFFELN i bilen???


- Nu är inte problemet att få in snöskyffeln i bilen utan att få ut råttjeflen UR bilen och du är inte speciellt hjälpsam här... *snyft' Jag håller på att dööööö...


- Nämen det tror jag inte du gör...


- Kan jag släppa in katterna i bilen tror du, lyfter de ut den då?


- Öh... Alltså... Älskling, jag måste jobba nu...


- Meeeen dåååååå....


----------------------------------------------------------------


Samtalen har utspelats mellan mig och en person i min närhet som lovat att älska mig i nöd och lust. En intelligent, smart och i vanliga fall ganska sympatisk person. Han ser bra ut, har haft framgång i sitt jobb och betraktas som en väl fungerande samhällsmedborgare i de flestas ögon.


I NÖD och lust. Undrar vad i ordet NÖD han inte förstår...?   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards