Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Vilse i den mobila djungeln...

Av Sajberlena - 7 maj 2012 23:14

Det finns många platser där jag passar rätt bra. Sen finns det platser där jag passar mindre bra. Därtill finns det platser där jag inte borde befinna mig alls - exempelvis mobildjungeln...


Nu är det snart två år sedan jag skaffade mig en ny mobiltelefon, minns ni? Maken hade en stunds magsår och jag höll på att bli gaaaaalen på den där grejen jag köpt. Den fick t o m bo hos storsonen ett halvår för vi kom inte alls överens.


Hur det nu blev så tog jag tillbaka den efter några månader och efter lite inskolning blev vi kompisar. Kompisar - men aldrig bästisar. Vi har haft våra duster, Xperia Pro Mini och jag, och även om det inte alltid varit dens fel så har den bråkat mer än jag. Bland annat har den haft så liten skärm att jag inte sett vad det står, dessutom kör jag alltid ifrån den för jag hittar den inte.


Lite kärlek har dock vuxit fram de gånger jag råkat slänga den i gatan och den gått i tusen bitar men fungerat precis som vanligt efter att jag pusslat ihop den igen. God kvalisort, jag erkänner det.


Hur som helst har vi nu kommit till ett läge där jag känner att den gjort sitt. Jag är trött på den helt enkelt. Less. Jag vill ha nytt. Förnyelse är min grej.


För att undvika en liknande situation som förra gången har jag den här gången gått grundligt tillväga. Jag har gjort marknadsundersökning på FB, jag har läst och jämfört recensioner och jag har jämfört bilder, vikter, pixlar och storlekar.


Till slut, efter mycket vånda och besvär bestämde jag mig. En Xperia Ray skulle få den stora äran att bo i min handväska. 


Känslan av att ha fattat ett klart beslut gjorde hela mig så mycket lättare... Jag kunde andas, livet återvände.


Idag var det dags att lägga en beställning hos Halebop.


Den var slut... 


Jag blundar och pekar och beställer nu en Samsung Galaxy II, en vit.


Gillar jag den inte kommer jag aldrig mer köpa en mobil i hela mitt liv.


Skitprylar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards