Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

På promenad

Av Sajberlena - 21 maj 2012 22:24

Nu har det börjat! Jobbet att komma i beach-form alltså. Ja, nu är det väl tveksamt om det hinns med någon vidare form inför just det HÄR året, men jag tänker att det kommer en ny säsong 2013; till dess borde jag väl hinna... eventellt.


Igår och idag har jag gått lååååååångt, fort och hurtigt. Hundstackaren ser helt förstörd ut när jag tar fram kopplet numera, hon som alltid blivit som en hundvalp när hon hört skramlet av halsbandet.


Jag borde väl erkänna att den snabba hastigheten till stor del berodde på myggen också. De jagade mig genom skogen som värsta bombplansarmadan.


Två dagar efter varandra ger mig rätt att börja googla bra idrottskläder, visst? För jag måste ju ha bra skor, fina tröjor som svettas ÅT mig och byxor som håller ordning på lårdallret där jag vaggar fram i bästa Barbamammastil. Förresten har jag läst att man ska ha delmål och sen ska man belöna sig själv vid varje uppnått målsnöre! Mitt första mål har varit att BÖRJA röra mig och då menar jag utöver att ta mig upp och ner ur sängen - grattis till mig, jag köper mig ett par bra skor!
Nästa mål var att promenera mer än en gång - nu har jag gjort det två gånger och är inne i rullorna, det måste vara värt en tröja?


Imorron ska jag vila för imorron kommer jag ha ont i framvaderna! Eventuellt lindrar jag det med ett salladsblad och en bild på en Fransk Nougat...


Tänk... TÄNK om jag en vacker dag blir sådär vansinnigt hurtig att jag kör ett par hoppsasteg på skogsstigen... Wow liksom. Då ska jag banne mig köpa mig en råsaftcentrifug för det tycker jag att jag är värd. Nä, jag vet inte vad jag ska ha den till men det är en grej jag inte har och som låter och ser väldigt nyttigt och sådär lagom hurtigt ut. "Vill du komma över på en morotsjuiceslurking med en skvätt vitlök?" ska jag säga till grannfrun då och sen ska vi dricka oranga vitaminbomber ur fina glas med en drinkpinne av selleri. "Ekologisk vitlök" säger jag och nickar sådär präktigt duktigt. "Smakar inget vidare men det är fräscht!"


Jag gillar inte morotsjuice egentligen, men jag tror jag gillar mitt nya liv! Jag kan verkligen visualisera hur alla vita skafferivaror såsom bröd, snabbmakaroner, socker och mjöl skräckslagna springer ut i soptunnan av sig själva och ersätts med fräscha, krispiga grönsaker och långsamma kolhydrater. Jag SER verkligen hur jag studsar upp på mornarna, går en rask promenad medan råsaftcentrifugen centrifugerar fram min frukost som jag avnjuter på altanen till fågelkvitter och björlövens sus.


Nä, nu måste jag nog gå och lägga mig. Åtta timmars sömn är den nya given i mitt nya liv! Eller vänta nu... Jag måste kanske blaska i mig lite grönt, ekologiskt te först? Eller ska jag ta mig lite varmt vatten med citron? Fast det är väl bättre på mornarna va? När var det man skulle bälja i sig äppelcidervinäger?? Åååååhhh, det är mycket att lära sig...

Ja jösses. Två promenader... Hade jag vetat att det var SÅ enkelt hade jag börjat för länge sedan!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards