Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Ärligt talat...

Av Sajberlena - 9 september 2012 21:48

Igår sålde jag för första gången i mitt liv något på Blocket! Det var inte vad som helst jag sålde heller, utan mina så högt aktade Nickelbackbiljetter... Ja, visst ÄR det tragiskt!
Men jag köpte dem i mars och då är det inte så lätt att förutse hur livet ser ut i augusti... Sånt där som att arvingar flyttar till Norrland, att man ska bli sjuk veckan innan konserten och inser den omöjliga kombinationen "sjuk ena veckan, ledig veckan efter" och andra små detaljer.

Hur som helst, jag fick helt enkelt konstatera att mitt livs första rockkonsert tillika första besök i Globen inte skulle bli av - den här gången - och att jag satt med biljetter för 1600 spänn. "Lägg ut dem på Blocket" sa maken. Han är så hiiiimla smaaaart!


Så jag gjorde det och en kille ville köpa alla tre. Himla bra ju!


Men plötsligt uppstod samma känsla som när man går igenom tullen och ärligt väljer porten "jag har inget att förtulla" och ändå ser ut som man smugglade in hela årsförbrukningen Rioja. Ni vet, samma som när polisen viftar in en för rutinkontroll och blåsning i rör och man, trots att man VET att man inget gjort, ser ut som en efterlyst massmördare med randig fångdräkt och ögonmask.

För jag har hört så mycket om Blocket - hur människor blåser varandra, hur folk polisanmäls, hur köpare inte betalar och hur säljare inte levererar. Och även om jag VET att mina biljetter är tvättäkta, hela och rena så KÄNDES det som om jag sålde masskopierade A4-ark som jag gjort i Powerpoint...
När vi sammanstrålade på en parkeringsplats för utbyte av pengar och biljetter kände jag därför ett oemotståndligt tvång att pladdrande förklara minsta lilla detalj av mitt biljettköp, från första till sista knapptryckningen. Dessutom flyttades ju konserten från Hovet till Globen så jag hade TVÅ uppsättningar biljetter, både de gamla och nya. Allt för att bevisa att det var rätt och riktigt.

Killen som köpte dem såg aningen svettig ut halvvägs in i mitt berättande, men han var artig och trevlig och höll god min. "Jaaa, och så är ju biljetterna egentligen i färg men jag har ingen färgskrivare men jag kan maila dem till dig så kan du skriva ut dem i färg om du hellre vill ha färg och skulle det ställas in och jag får pengar tillbaka så får vi höras av så får du dina pengar tillbaka av mig och nu hoppas jag ni får en himla trevlig kväll och jag bor i skogen och min mobil har ingen täckning så ring inte på den men skicka ett mail...."

Ni hör va? Att han ens vågade fullfölja DEN affären bevisar bara att han har nerver av stål!

Maken var med vid överlämnandet. Han frågade vänligt på vägen hem om jag verkligen trodde att man MÅSTE berätta hela sitt livs historia när man säljer konsertbiljetter? Jag frågade lika vänligt om han inte kunde hålla sina frågor för sig själv och tjurade resten av kvällen.

Idag har jag använt hälften av pengarna till en Vildsvinsskrämmare.


Nästa gång de svinpälsarna kommer objudna på middag i min trädgård ska de få både musik och ljus till festen. Tanken är nog att de ska bli så rädda av att behöva se varandra i trynet så de springer bena av sig. Grejen är bara att skrämmaren går på batteri. Den sätter igång så fort nåt rör sig. Som typ två skuttande kattungar...


Ett smörgåsbord av kvickrot och mask...


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards