Alla inlägg den 10 september 2012

Av Sajberlena - 10 september 2012 21:28

Idag var det då dags - världspremiär i Casa Dysfunktionella Familia! Efter år av tandgnissel, ångest och tristess härrörande till middagsplaneringar och matlagning har vi nu anslutit oss till lanthandelns matkasse!


Jag hämtade min fina, gröna kasse efter jobbet och fick en lunta recept. Dagens middag; cheesburgare, morots- och äppelslaw med klyftpotatis! Fina grejer.

 


Något förvånad plockade jag upp varorna och undrade lite var hamburgarna och burken med slaw fanns... Och ingen påse potatisklyftor hittade jag heller! Nämen... Däremot massa köttfärs, morötter, potatisar och andra obekanta attiraljer.


 


Den hemska sanningen uppdagades - man skulle laga eländet SJÄLV!! Från GRUNDEN! Riva, hacka, mosa, blanda... En halvtimme skulle det ta, stod det. Mhm. Det gjorde det också. Att hacka grönsaker och skiva tomater!


Nämen jag skojar lite nu, jag visste naturligtvis att allt hängde på mig. Men många grejer blev det!


Jag stekte och hackade och sen åt vi. Och det var gott, det var fullt tillräckligt - även om hamburgarna mer påminde om pannbiffar, men det kan eventuellt bero på mig -  och både maken och jag har lådor klara till morgondagens lunch.

 


Imorgon ska vi göra canneloni eller vad det nu hette. Nä, jag vet inte heller vad det är men det ser gott ut på bilden. Däremot är jag aningen skeptiskt mot den senare i veckan inplanerade morotssoppan... Fast å andra sidan upptäckte jag för nån vecka sedan att jag gillade brysselkål, något som jag vägrat äta sedan 14-årsåldern. Man KAN bli överraskad! Morotssoppa är kanske det bästa som finns?


Nu är jag fullkomligt slut. Det tar på krafterna att laga mat på riktigt.

Ovido - Quiz & Flashcards