Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Sajberlena - 18 januari 2013 17:11

Hellööö! Saknat mig? Haha, klart ni har!


Men jag har inte tiiiiiiid förstår ni. Jag har annat för mig. Det handlar om att skapa björkar! Skapa förresten - jag FÖDER björkar! Ur mitt inre. Med smärta och värk. Mest i axlarna.


Jag målar. Björkstammar. Björkstammar? Ja, björkstammar. Just nu alltså. Sen målar jag kanske nåt annat, men nu är det just björkstammar.


Det är kreativt och bra. Avkopplande. Frustrerande. Lyckobringande. Galenskapsframkallande. Kort sagt - det är hela livet i en hobby.


Förr, för länge länge sedan, målade jag också. För två barn sedan, med en ettåring runt benen. Då gick det ganska bra. Nu går det... lite sämre. Men skam den som ger sig. Jag målar vita pelare och duttar små svarta streck. Mitt inre är ett kaos och det måste UT i just den formen. Rakt vitt och duttigt. Kronorna syns bara lite - mina björkar lever med huvudet så långt upp i skyn att de inte syns. Samtidigt befinner sig rotsystemet på en grön bädd och ingen vet hur stadigt de egentligen står. Ser ni symboliken? Oh shit, I´m good!


Annars är det inte lugnt, det är bara massa krångel allting och jag stänger in mig i min bubbla och låssas att jag varken hör eller ser. För jag är trött och orkar inte börja nysta i allt krångel. Min bubbla tillåter mig att utveckla ett slags social fobi och jag låter det vara så tills det går över.


Till dess - pössåkram!     




Ovido - Quiz & Flashcards