Alla inlägg den 1 december 2011

Av Sajberlena - 1 december 2011 07:55

Julkalender idag då. Den verkar bra! Inte ofta jag brukar tycka det, men i år undrar jag om det inte kan "bli" något av den här...


Kanske för att jag har en viss förkärlek för Charles Dickens, gamla tider och trånga gränder, inte vet jag.


Sista gången jag verkligen gillade en julkalender var 1979. Då var det Trolltider och den håller än!


I det här huset blandades dock julkalendern upp med sedvanliga, standardiserade morgonkonversationer;


"Vad gör du hemma?"
"Missade bussen"
"Nu igen..."
"Var är min bok?"
"Skynda dig nu förfaaaaan..."

"Har du ätit?"
"Har du borstat tänderna?"
"Var är ditt busskort? Aha, förhoppningsvis på bussen - nu igen..."
"Var är dina vantar? Mössa? Väska?"


"Var är min bilnyckel"
"I min jackficka"

"Vilken jackficka?"

"Min vanliga jackficka...."


"Hejdå"

"Ses sen"

"Ha en bra dag"


Fullt röj väntar Dysfunktionella familjen de kommande tre dagarna. Möte ikväll, barnkalas, julfest, övernattning och vänumgänge på fredag, julmarknad, dop och fölseda på lördag.
De e mycke nu...



Ovido - Quiz & Flashcards