Alla inlägg den 2 december 2011

Av Sajberlena - 2 december 2011 08:08

Jag har berört ämnet tidigare - make up-djungeln.


Detta makalösa utbud av make up som omringar mig har fått mig att hyperventilera ibland. Alla dessa val som ska göras när det gäller foundation exempelvis; torr hy? rynkor? transparent eller täckande? färgval? mineraler? mousse? flytande? kräm? gnistrande? matt?


Efter många års testande, provande och omprovande fastnade jag då för Nivea foundation i små pumpflaskor, Ivory beige. Eftersom det tog ett tag så hann jag utveckla ett behov av modellen Beauty Lift med "lifting effect". Nyllet hade liksom börjat ramla ner. Typ...


Nu har jag haft den i flera år. Vi har blivit kompisar, vi känner varandra. Mängdavvägning, applicering, tidsperspektiv för morgonbestyr - allt är gammalt, invant och rutin.


För ett tag sedan blev jag lite wild´n crazy och tänkte prova något annat. Big nono. Jag såg ut som ett naturligt inslag i ett Halloweenfirande hela dagen. Ett kladdigt, naturligt inslag dessutom.


Igår märkte jag att min Nivea-foundation med inbyggd ansiktslyftning började ta slut så jag drog en snabbvända till Kicks för att fylla på förrådet.


Nivea. Make. Up. Sortiment. Har. Utgått. Ur. Sverige.


Mhm, ni hörde mig!


Idag är ingen bra dag. Idag är en mycket dålig dag.


Idag ser jag ut som en spökbulldog... En mycket gammal spökbulldog med plitor.

Ovido - Quiz & Flashcards