Alla inlägg den 27 december 2011

Av Sajberlena - 27 december 2011 11:46

Jahapp! Så var julen över, matfrosseriet klart och en abrupt återgång till det vanliga, hemtama och trygga livet gjordes klockan 06.00 igår morse när klockan ringde.


De va de!

Det har varit en himla trevlig julhelg på alla sätt, även om den i mitt tycke var lite kort... Men man kan väl inte få allt. Men jag fick ett trådlöst tangentbord och dito mus, hörlurar, målargrejer, almanacka, fönsterlampa, fotgrejer - jag säger ju att jag varit snäll som ett lamm!

Julgranen har vält tre gånger och börjar anta formen av en nakengran - dels ramlar alla barren av och fastnar i min långhåriga ryamatta och dels orkar jag inte hänga tillbaka alla kulorna hela tiden... Nu ligger de i en snygg hög under granen istället och jag inser mer och mer att det faktiskt kan vara en ny julinredningstrend som börjar ta form - glöm bara inte var ni hörde det först! Tredje vältet gjorde den rätt över en barnvagn och det var ju bra att det inte låg något litet barn i den, för då hade det lilla barnet förmodligen blivit lite lesset.

Jobbet stod kvar och nu har jag kört ett tolv- och ett trettontimmarspass - det verkar som om jag är den enda som firat jul? Alla andra har tydligen arbetat ihärdigt och lagt allt som producerats på mitt skrivbord? Visserligen är det årsskifte och inte den lugnaste perioden i mitt yrke men ändå...

Till alla som säger att det är varmt och skönt ute - det kan synas så. Men om man blir utelåst på en trappa utanför jobbet i bara skjortan och får stå där en kvart är det inte ett varmt klimat som är det största bekymret. Då är det helt andra saker man funderar på för att inte frysa ihjäl; var man kan stå för att det skall blåsa minst exempelvis. Uppenbarligen har fastighetsägaren varit förutseende nog att förstå att många är lediga och för säkerhets skull sett till att porten går i lås under mellandagarna. Bra tänkt! Typ... Synd att jag inte tänkte på det när jag tog en liten rökpaus, då hade jag kanske tagit nycklar med mig ut.

Av en ren tillfällighet hade jag mobilen med mig, något som sällan händer annars. Chefen fick göra en nödutryckning. Det var ju en himla tur att han inte var på semester i Thailand!

Å nu ska jag sova lite för imorron är det en ny arbetsdag!


Ovido - Quiz & Flashcards