Alla inlägg den 6 december 2012

Av Sajberlena - 6 december 2012 19:38

Jag har precis lärt mig något revolutionerande!!! Helt tagen! Chockerad!


Såhär är det;


Jag har i alla tider, och då snackar vi låååååång tid, 20 år typ, fått lära mig att BH med A-kupa köper man om man har små bröst, sen B-kupa, C och ja ni fattar...


Det enda jag behövt mäta är alltså omfånget UNDER bysten och sen handlar det om att prova sig fram. DET, my friends, är vad JAG en gång fått förklarat för mig. Nu är jag ju inte precis underdimensionerad varken under eller rakt över om man säger så, så jag har kört på 90-95 och sen C-kupa och guppat runt i livet...


Förvisso har jag alltid varit småirriterad. Det har aldrig varit helt okej liksom - skavt lite här och inte riktigt suttit som det ska där och jag har försökt hitta lagom inställning på banden och då fått ont i axlar och tja... inte helt hundra alltså. Jag har provat olika märken och modeller och nöjt mig med det som suttit minst obekvämt.

Råkade surfa runt lite här och där och hittade en "BH-expertsajt" där man kunde ange sina mått och få en exakt BH-storlek presenterad för sig.


Jag ramlade nästan av stolen; enligt den sajten skulle jag ha 95 A?????? A?? Men vaff... Jag hittade femtioelva andra sajter och skrev in mina mått överallt - samma resultat!   


Började forska i det här med storlek... Såhär är det:


Man mäter rakt över bysten där den är som störst. Sen mäter man under. Sen minskar man det första måttet med det andra och det är DEN skillnaden som avgör vilken kupa du ska ha!!

Det är alltså inte storleken på mammograferna - det är måttet MELLAN dem och bröstkorgen som avgör! Ju större skillnad desto längre ner i alfabetet, om man säger så. Herrejösses, varför har ingen SAGT nåt till mig?


Kolla!


http://www.kvinnligtunder.se/storleksguide-c-189-1.aspx


http://storlekar.se/bh-storlekar.html


Förvisso är jag helt felskapt uppenbarligen eftersom 95 A inte finns att köpa någonstans men what the heck - B är ju åtminstone bättre än C i så fall.


Gissa vem som ska ut och shoppa nya mammografhållare imorron!   

Av Sajberlena - 6 december 2012 09:48

Torsdag, detta jefulens påfund!


Skulle öppna bagageluckan igårkväll och tryckte in knappen. Tror ni den ploppade ut sig igen??? Nä! Inte en milimeter. Den bara FASTNADE där och bakluckan går därmed inte att stänga!


Fick köra runt med den skakandes därbak och varje gång kupelampan blinkade skrek ungarna; "NÅN DÖRR ÄR INTE STÄÄÄÄÄÄNGD" och jag förklarade sammanbitet att det-är-luckan. Fjorton gånger.


Maken kom hem från Tyskhamburgarland igårkväll. Jag tror jag slog rekord, för innan han hunnit hänga upp jackan och plocka upp en-litersflaskan Baiyles han köpt till mig, hade jag hunnit haspla ur mig ALLT som jag fått stå ut med medan han varit borta, inklusive bakluckan.

Nu är han inte typen som hetsar upp sig i onödan för saker som fastfrusna bakluckslås så han sa lugnt att "det löser vi med låsolja" och jag tackade för Baileysen, la mig på soffan och somnade som en stock. Det är jobbigt att skotta snö!


Idag skulle jag till jobbet. Kollade låset. Nu var det inte bara fastfruset utan även inbäddat i ett tjockt lager is... (KAN ha att göra med att jag försökte tina upp det med varmvatten igår men det frös innan det hunnit rinna ner för nummerplåten). Eventuellt.


Gick ut i garaget och hittade två flaskor med låsolja. Läste på den ena: "bäst, brabrabra, bästa grejen, ger dig typ nytt liv. Tinar INTE redan frusna lås". Öh, okej... Läste på den andra; "Bäst, brabrabra, bästa grejen, ger dig nytt liv. TINAR redan frusna lås!" Valet blev enkelt!


Tog flaskan med mig, pssssschhhhade på låset, psssssccch, pssss---------------------. Tomt. Slut. Over.


Jag kör fortfarande omkring med en öppan baklucka....


 

Ovido - Quiz & Flashcards