Alla inlägg den 16 december 2012

Av Sajberlena - 16 december 2012 09:25

Igår höll barnen julmusikal i Sionkyrkan här i byn. Åsneexpressen. Ett fantastiskt bra julspel med härlig musik.


Det var andra gången vi såg den. Första gången, 6 år sedan, var det mellansonen som spelade vise man och hade två repliker och var så nervös så han höll på att kräkas.


Nu var det lillfisens tur att ha samma roll. Man kan säga att den gick i arv liksom. Mellansonen spelade i orkestern. Sen gick han upp på scenen och sjöng. Solo. Gloria in excelsis deo. Mellansonen alltså. Som höll på att kräkas över två repliker för sex år sedan... The one and same. Och det lät BRAAAA!!!


Good bless personlig utveckling!!


Idag blir det mer skönsång med Luciatåg i kyrka och familjesamkväm med bröder och sånt. Mysigt!


Ikväll kommer storsonen hem från Norrland.


Och jag, jag sitter här och undrar vad jag har att gnälla om egentligen... Kan tredje advent bli så mycket bättre än såhär? Kan NÅGOT bli så mycket bättre än fulltalig familj under samma tak?


Jag skiter i måsten och ägnar dagen åt väsentligheter istället. Någonstans blir det nog jul i alla fall...!

Detta är inte från gårdagens uppträdande. Men banne mig om det inte lät ungefär lika bra!   


http://www.youtube.com/watch?v=o1jSjGU_9NY

Ovido - Quiz & Flashcards