Alla inlägg den 21 december 2012

Av Sajberlena - 21 december 2012 13:18

Okej, okej, lägescheck nu då;


Julklappar - nästan check!

Maten - kontroll på läget!

Julpyntet - väldigt ocheck...

Godis - halvt check.

Julgran - på G.

Julvirus - kraftigt check.


Mhm, känns som om det KAN fixa sig!


Har delegerat till övriga familjen som befinner sig i Calmare för att fixa en massa. Själv sitter jag på jobbet och betraktar ett fullkomligt galet snöande utanför fönstret. Mhm, kan bli en spännande hemresa idag! Ängslas lite över hur the Family guys ska reda ut sina uppgifter i stan... Julgransinköpet exempelvis. Jag är lite kräsen i det fallet, men det vet de ju redan om. Sen förutsätter jag, med tanke på hur helskottas snäll jag varit hela året, att de har hela bilen full med julklappar till lilla mig!


Själv måste jag knö mig in i diverse affärer innan jag åker hem och byta massa prylar som jag inte ens hunnit ge bort än. Köpte julklappar som, visade det sig, redan fanns i huset. Har jag koll eller har jag koll?

Skatteverket har lite konstiga regler som ställer till det för mig såhär i jultider. För att kunder ska kunna tillgodoräkna sig ROT-avdrag för byggtjänster på årets inkomst måste de betala sina fakturor senast 31 december. Det i sin tur innebär att jag måste fakturera ut hela decembers fakturering senast idag, annars hinner kunderna inte få sina fakturor. Det återstår fortfarande två arbetstdagar innan nyårsafton, och då handlar det om att uppskatta hur mycket arbetstid som kommer läggas på respektive arbetstplats dessa två dagar. Dessutom måste tidrapporter för innevarande vecka registreras idag, och dagens arbete är inte ens slutfört än.


Hur som helst så innebär detta att igår och idag är de två dagar på året som jag jobbar ihjäl mig mest.


Så, Skatteverket, om ni läser detta så vore det himla käckt om ni ville fundera på det här lite grann. Det är liksom jättemycket jobb att vara mamma, fru och matte såhär innan jul redan innan yrkesrollen, ni skulle lätt kunna hjälpa mig där. Sätt sista betalningsdag för ROT-avdragen föregående år till den 15 januari så hinner jag slutfakturera december rätt och riktigt och under humana arbetsförhållanden!


Nu är det väl ingen risk att Skatteverket läser detta i och för sig, men hade jag skrivit att jag jobbat svart i flera år och dessutom tagit emot massa mutor så hade ni säkert läst det...


Idag är det ju aviserat att jorden skall gå under och det blir ju spännande! Möjligen sjunker den av all snö som landar, möjligen kommer det ett gäng dinosaurier och äter upp den - vem vet! Jag vet bara att det kommer reta mig om jag inte hinner smaka på min egenhändigt rimmade skinka innan det händer. När man nu för en gångs skull gör sig till menar jag...


Ovido - Quiz & Flashcards