Alla inlägg den 22 december 2012

Av Sajberlena - 22 december 2012 20:28

Så. Kontrollen är återtagen, julbordet beprövat och godkänt och ljusen är tända, både på bord och i gran.


Granen var ett wild card med tanke på att den införskaffades utan min medverkan och visst är den både speciell och intressant - men den är unik! Den är omsorgsfullt utvald bland de fyra stackars Kungsgranar som återstod när arvingarna och deras far väl kom så långt att det var dags att välja. De tog den som var minst ful, om man säger så. Bakom ett lass glitter och kulor så gör den sig så bra det går utefter förutsättningarna den har.


Visst. Det fattas en gren här och där. Vissa grenar är längre på ställen där de borde varit kortare och tvärtom men vaddå - det är ju jul!


Det enda som återstår för närvarande är Janssons tillblivelse och sen är nog allt på plats. Ja, förutom diverse julklappar då förstås.


"Vi handlar på nätet" säger alla hurtigt och glatt. "Skitbra att handla på nätet, man slipper folk och köer, kalas"


Jag handlar också vääääääldigt mycket på nätet. Julklappar också. Det är ett utmärkt sätt att shoppa loss på - när det funkar.


Men på CDON funkar det uppenbarligen inte alltid. Där handlar vi ganska frekvent, både till jul, födelsedagar och andra dagar som det behövs. Spel, filmer, konsoler - mycket har det blivit genom åren.


I år skickades det efter fyra julklappar därifrån i en och samma beställning. Sen insåg vi att vi behövde mer grejer så det gjordes två beställningar till, båda dessa kom på utsatt tid. Jag har även beställt grejer från diverse andra ställen och kört jojo-trafik till bensinstationer och andra utlämningsställen och hämtat kartonger med hemligheter.


Därför tänkte jag inte så mycket på den där första beställningen som gjordes... förrän igår, när det slog mig att jag faktiskt inte SETT grejerna jag skickat efter. Vi gick in på CDONs hemsida för att undersöka saken. "ANNULLERAD" stod det på vår order...??!! I tisdags kväll hade vår order, utan någon som helst information till OSS varken via mail eller SMS, annullerats utav CDON. Vi kontaktade deras kundtjänst och fick idag lördag till svar att ordern annullerats för att prylarna var slut...


Så, istället för att meddela oss att eftersända produkter var slut så har man helt enkelt bara tagit bort hela beställningen! Visserligen hoppades de att vi "skulle hitta motsvarande produkter någon annanstans" vilket ju var mycket snällt...


Ordern annullerades den 18 december. Hade jag fått veta detta så hade jag fortfarande haft både onsdag, torsdag och fredag på mig att "hitta motsvarande produkter" i vilken affär som helst.


Skitdåligt!


Nu - Jeff Dunhams julspecial. Traditioner är till för att upprepas...


 

Ovido - Quiz & Flashcards