Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Husmorsmassagerad

Av Sajberlena - 16 december 2011 13:10

Häpp!


Jomen jag försökte faktiskt höra av mig häromdagen, skrev ett låååååångt inlägg om hur det gick till när jag blev en sån där übermodern husmoder och köpte en halv gris men sen dog nätet och inlägget försvann...

Då blev jag trött och orkade inte skriva om.


Men jag gjorde det, köpte en halv gris alltså, på riktigt! På en gård, utav människor som är snälla mot grisarna och som bryr sig om djur. Det kändes bra!


Jag fick ju då be om en lektion om vad som var vad, jag har lite svårt för att skilja kotletter från fläsklägg när det inte står på klisteretiketter på ett plasttråg.


Sen stod jag hela kvällen med förkläde på och packade och frös in och kände mig som bästa husmodern i stan! Coolt. "Nämen du vet, jag måste hem och mala fläskfärs..."

Nu ligger massa påsar märkta "Kotletter", "Karré", "Filé" och "Vet inte men kan nog användas till gryta typ..." i frysboxen i källaren. Och det var ju på tiden att den fick börja jobba lite, frysboxen alltså, för den står oftast med ett par påsar fryst majs och tre brödlimpor i.

Sen fick jag ju massor av massagetid på Carlskrona City Massage av maken i fölsedaspresent och idag var jag där för första gången. När hon var klar skakade hon lite på huvudet och sa att "jo, vi har ju lite att jobba med här" och undrade hur det kom sig att jag inte hade mer ont i ryggen än jag har.

Och jag har inte gått ner i vikt, inte slutat röka, inte börjat motionera och inte blivit en sund, hälsosam människa trots att året snart är slut. Inte heller har jag blivit en bättre mamma, slagit av på arbetstakt eller lärt mig fånga dagar och mindfulness. Faktum är att jag inte är ett skit bättre människa än jag var när  året började och nu känner jag lite stress pocka på här... Jag vet inte vart tiden tog vägen!

Om jag verkligen skyndar mig kanske jag hinner?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards