Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Nä, nu jäklar i havet!

Av Sajberlena - 2 januari 2013 13:33

Nu får det räcka! Nu är jag trött på alla sjuka, febriga och kräksiga familymembers. För att inte tala om gnälliga dito och då tänker jag mest på den del av äldre modell.


Jag är trött på att sitta och läsa om hur att kickstarta ett nytt liv på bara 30 dagar och hur att forma min barbamammakropp till en mer trivsam modell utan att ens orka stänga ner internet när jag läst klart.


Jag är trött på tomtar, dammråttor och soffan full av hängande sjuklingar och filtar överallt.


Nu åker tomtarna ut, filtar och soffa ska tvättas och sängkläder bytas. Golv skall skuras och tvätt skall på karusell i avsedda maskiner.


Nu är jag less. Nu tar jag all energi jag inte har och ger järnet. Ska bara fixa nyponsoppa till sjuklingarna först.


Imorron ska jag börja jobba och då ska allt vara klart och alla ska vara friska.


Ty så har jag bestämt...

 
 
Ingen bild

Catten

2 januari 2013 21:22

Jag önskar dig och din familj allt det där ni önskar, och då menar jag såklart inte rent materiellt... Skickar så mycket styrka och goodwill som jag bara kan för det nya året :)

Sajberlena

6 januari 2013 09:57

Tack bästaste du - det tog ett tag innan det nådde fram men nu tror jag din försändelse har landat! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards