Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Ett frostigt inlägg

Av Sajberlena - 3 maj 2011 11:49

Japp - nu har vi levt livets glada dagar med svala roséviner, solbränna, kortbyxor och sandaler. Det var det!


Idag vaknade vi till en värld vi faktiskt känner igen - den snötyngda. Den vita, rena, klara.


Hunden gick ut på trappan, sniffade lite med nosen i luften, vände och gick in... Jag följde efter.


Lillfisen stod lutat mot väggen som en trasdocka medan jag for runt och letade vinterjacka, mössa, vantar och varma skor. Blev lite orolig ett tag - han kan väl inte hamnat i vinterdepression ungstackarn?


Körde till jobbet, långsamt för att inte få sladd, med en temperaturmätare som vägrade gå över fyra grader.

Kan inte låta bli att fundera över mina blomkrukor jag var och köpte igår. Förvisso var jag förutseende nog att inte sätta ut dem, inte med blommor i åtminstone, men hur länge ska jag vänta?


Har lärt mig nu att det jag planterat i mina tidigare krukor är någon form av bombyxor... Byxbommar? Buxblommor? Äh, gröna små träd typ.


Klarar de snöoväder tro?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards