Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Sajberlena - 17 maj 2011 10:21

Det ösregnar. Det är svinkallt. Det blåser.


Jag är till hälften barbent och iklädd lågskor av tyg.


Dagens uppdrag: gå från ena änden av stan till den andra med papperskassar fulla av pärmar, papper och mappar...


Motivationsstatus: ---------------------


Å ena sidan - det vore underbart skönt att få det gjort och fokusera på annat.

Å andra sidan - det är betydligt varmare och bekvämare här och regnet KAN ju gå över. Sen.

Å tredje sidan - om jag får lunginflammation och trillar ihop halvvägs är det väldigt lite folk ute på stan som kan hjälpa mig. Det är inga nötter som är så dumma så de går ut och promenerar i det här vädret.

Å fjärde sidan KAN jag ju överleva och återvända med hälsa och livhank i behåll. Fast det är osäkert.


Ska jag chansa?


Kommer jag levande tillbaka ökar förtusättningarna för en effektiv arbetsdag och jag kan köra hem nöjd och glad.

Om jag inte genomlever den vådliga promenaden spelar det ju egentligen ingen roll hur resten av dagen blir...


Äh! Jag känner för att leva farligt idag! Jag slänger mig ut, ser döden i vitögat och trotsar farorna!


Världen ska ju ändå gå under på lördag... http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2430550/profeten--jorden-gar-under-pa-lordag





Ovido - Quiz & Flashcards