Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Sajberlena - 2 maj 2011 19:25

Tänkte vårpimpa lite här på bloggen och så blev det såhär... *sucka*

Aja, får va så nu, ska fixa till det sen. Nån gång.


Å nu har de skjutit Bin Laden! Och nu...? Nu upphör alla terroristattacker? Nu blir världen en bättre plats att leva på? Nu lever vi lyckliga i alla våra dagar? Tja, inte vet jag. Det kanske det blir!


Världen är kanske en bättre plats utan honom, precis som den hade varit utan Hitler, Stalin, Ceauşescu, Moussolini, Mubarak och Patrik. Patrik var urjävlig mot mig när jag gick i skolan. Det fanns gånger när jag önskade att jag hade haft en USA-styrka som kunde landat med helikopter i hans trädgård och skjutit honom på den tiden!


Nu hade jag inte det... Fast jag tycker fortfarande väldigt illa om honom, trots att det är 35 år sedan. Trots att jag vet att han var en idiot som inte visste bättre hoppas jag än idag att han har kroniskt ryggskott och tandvärk. Japp - nu tycker ni jag är grym och elak, inte sant? Han kanske har vuxit upp till en trevlig, flintskallig, lönnfet medelålders gubbe levandes ett normalt Svensson-liv och jag kanske borde tänka om? Men si - djupt rotat illatyckande sitter där det sitter. Och då kan man ju bara föreställa sig vad djupt rotat hat för med sig. För där går gränsen - hat har jag nog aldrig känt. Tror jag. Måhända är det därför mitt moraliska nervcentra lite halvhjärtat försöker indikera "fel" någonstans?


Jag minns vilket liv det var när man i TV visade en jublande muslimsk kvinna efter 11 september. Det visade sig förvissa sedermera vara fejkat, hon jublade inte alls åt flygplanen i World Trade Center, men innan den sanningen kom fram rasades det i västvärlden.


Nu jublade och sprutade man champagne utanför Vita Huset när beskedet om Bin Ladens undergång blev officiell. Undrar hur många små-Bin Laden som rasar nu...


Aja, jag vet - det var han som började! Han mördade tusentals oskyldiga människor. Han var en gris. Han ville att hela världen skulle tycka och tänka som han och gör den inte det så är det fritt fram att ta kål på alla oliktänkande.


USA däremot, de vill ju bara att världen ska bli god! Att alla ska bli goda kristna människor som mördar i Guds namn istället för i Allahs! Att alla ska få tänka och tycka som de vill - så länge de inte tycker och tänker som Bin Laden alltså. Tänker man så ska man dö.


En amerikans militär i högt uppsatt position uttalade när jakten på Bin Laden började något i stil med: "God may have mercy on you - but we won´t".


Jag tycker världen är en ganska otäck plats. Även utan Bin Laden...


Ovido - Quiz & Flashcards