Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Gillar och ogillar

Av Sajberlena - 3 maj 2011 19:49

Jag är som bekant inte en vän av rutiner, ordning och repriser. Jag vill ha omväxling, stora utrymmen och massor av oförutsägbara happenings!


Alltså borde jag ju gilla det här vädret - ömsom sol, snö, drivis, hagel och högsommar. Konstaterar förvånat att nä. Det gör jag inte.


Måhända är det en mognadsprocess jag genomgått, måhända är det helt enkelt för mycket även för mig. Jag vet inte, jag vet bara att jag *ogillar.*


Dagen har gått i praktikant-anda; måste säga att det är en vansinnigt duktig praktikant jag fått! Inga långa förklaringar eller demonstrationer krävs, bara "gör si och gör så för att det och det skall hända", hon gör och allt händer som det ska. *Gillar!*


Igår ringdes det också till Skatteverket. 27 minuters väntetid. "Hej, jag heter och jag behöver..." "Nä, det går inte, vi kan inte skicka, du får skriva ut från nätet. Om du HAR nät?" "Nä, har jag inte". Det är klart jag har internet, men jag blir så vansinnigt sur när allt bygger på att man MÅSTE ha det för att få en sketen blankett så jag demonsterar i vanlig ordning. På mitt eget sätt.

"Nähä... Nääää... Hm... Jaaa, nämen då vet jag inte..."


Grejen är att de har kunnat skicka efterfrågat papper vartenda år men nu plötsligt är det omöjligt?? *Ogillar!*


Idag ringde en försäljare från Comhem till jobbet. De har ringt varenda dag i flera veckor och säger "Hej, jag heter och ringer från Comhem, jag söker Kalle (chefen)." "Nä, han är ute och jobbar" svarar jag, samma harang varje gång. "Okej, men då återkommer vi" säger Comhem. "Gör ni det" säger jag och lägger på.


Sådär håller vi på! Utom idag... Idag ringde de från Comhem och sa "Hallå?" när jag svarade. "Ja, hallå hallå" sa jag. "Jag vill tala med Kalle". "Nä, han är ute och jobbar." "Ha, tack då" klick. *Ogillar.*


Hahahhaaaa - jag tror de börjar bli sura!! Jag tänker vänta ut dem. Bara vägrar tala om att det är totalt meningslöst att de ringer det numret för chefen är inte tillgänglig på kontoret. Han är ute och kör brädor eller vad han nu gör. Bara vägrar tala om att de lägger MASSOR av tid och energi på att söka en chef som de inte kommer få tag på för att sälja något som de aldrig kommer får sälja.


Ha - telefonförsäljare. Där fick ni! *Gillar!*

 
 
Ola Eriksson

Ola Eriksson

5 maj 2011 08:39

Hej,

Du får gärna meddela mig din chefs namn, eller be honom kontakta mig så ska jag se till att vi inte längre ringer till er (mejla mig på ola.eriksson (a) comhem.com. Det är bara onödigt om vi tar upp er tid på det här sättet.

Jag skulle även vilja säkerställa så att det verkligen är en försäljare som försöker kontakta er och att det inte är så att ni redan är kunder hos oss på något sätt och att det därför är en tekniker som behöver få kontakt med er i något ärende.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

http://www.comhembloggen.se

Sajberlena

5 maj 2011 10:11

Jamen bra! Fast det hade ju varit kul att se vem som hållit ut längst...

Men jag mailar dig! Och jag vill passa på att säga att vi är INTE kund hos Comhem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards