Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Sajberlena - 15 maj 2011 19:44

Var och handlade häromdagen och gjorde ett impulsköp; en grönsaksskärargrej!


Den hängde där på ett ställ och demonstrerades av en TV-reklamsfilm där en manlig speaker predikade för mig att mitt liv skulle bli såååååå mycket bättre, enklare och mer eller mindre problemfritt om jag bara köpte en sån där grej.


Så jag gjorde det...


Och nu vill jag skära grönsaker hela tiden, morotsslantar, gurkstänger, Jansson-potatisstrimlor och lökringar...


Man sätter grönsaken i en hållare och svischsvisch så är allt i perfekta ringar, bitar och fyrkanter.


Först var vi lite osams, grejen och jag, för jag bråkade på den om hur plattorna skulle sitta och den bråkade på mig genom att låta allt jag skar fastna på undersidan. Men sen kollade jag på filmen en gång till och insåg att jag inte hajat ett dugg om hur man gjorde... Nu har jag fått kläm på det och nu kommer vi i fortsättningen leva på grönsaker i finstrimlade versioner!


Annars har jag nu kollat klart hela första säsongen av Onedinlinjen och nu sliter jag mitt hår, vankar av och an och skriker ut mina våndor; det FINNS inga fler säsonger utgivna på DVD eller annat åtkomligt media!!!! Alla sidor där man kan tänkas kunna köpa hela serien talar om att Onedinlinjen säsong två kostar si och så mycket men är slut hos leverantören. Nytt utgivningsdatum är okänt...


Men är det inte själva   ?


Tror jag går och strimlar lite paprika. Det är så lugnande för själen... *svischsvisch*



Ovido - Quiz & Flashcards