Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Energi-boost!

Av Sajberlena - 7 januari 2013 19:36

Första jobbdagen sedan förra året. Det känns, jag har träningsvärk i hela huvudet!


När jag kom hem åt vi middag. Vid köksbordet. Det är ganska ovanligt, vi brukar mest äta i vardagsrummet… Faktum är att vi t o m samtalade. Med varandra. Nästan hela familjen, fattades bara en som låg och sov.


Det var ett sånt där upplyftande samtal som vi alla behöver ibland. Vi pratade om hur slitna vi kände oss, hur glåmiga vi såg ut, vem som hade störst påsar under ögonen och vem som hade mörkaste ringarna under påsarna. Alla vann.


Sen pratade vi om hur trist allting kändes när man inte har några spännande projekt runt hörnet, när alla drömmar man haft tagit slut för att man gjort allt man vill och inte har några fler saker att förverkliga. Därefter följde en diskussion om hur man hamnar där…


Därefter skulle jag betala några släpande räkningar men då hade internet lagt av. Igen. Fast det gjorde ingenting för jag hade ändå kört ifrån bankdosan på jobbet.  


Ja, det har verkligen varit en upplyftande dag…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards