Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Sajberlena - 4 juni 2011 14:57

Så jefla varmt!!!   


Har försökt lägga mig på en filt på gräsmattan flera gånger men jag smäller av så jag har valt att tvätta sängkläder - täcken, kuddar, madrasskydd -  istället... Nä, fråga mig inte hur jag tänkte där för det gjorde jag inte.


Det var samma sak igår. Efter ett par timmar på stranden tyckte jag det kändes som en bra idé att dammsuga och skura golv... Det var det inte. Det var bara svettigt.


Lillfisen badade igår. Det var kallt som sautan men han hoppade i. Något säger mig att makens löfte om att "den som badar får 25 spänn" kan ha något med saken att göra? Lillfisen sprang fram och tillbaka på bryggan, stannade varje gång vid kanten och började om igen. Ett äldre par som satt på bryggan skrattade åt honom och frågade om han verkligen ville bada. "Nä, men pappa har lovat mig 25 kronor så jag måste ju" suckade Lillfisen och lyckades ta språnget. Han kom upp ungefär lika snabbt som han kom i...!


"Nu åker vi hem" sa jag. "Innan de ringer barnavårdsnämnden".


Jag badade INTE. Ingen annan i familjen heller.


Nu ska jag lägga mig i hammocken. Får se om jag reser mig igen...



Ovido - Quiz & Flashcards