Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Sajberlena - 15 juni 2011 21:37

Eeeyyy - long time no seeing!


Mycket nu!


Men i alla fall...


Det finns en del samtal man inte vill ha. Typ en revisor som ringer och skriker "VAFFAN HAR DU GJOOOOORT????"


Starkt ogilla på den.


Nu var det inte så farligt, men inledningen blir lite jobbig! Sen tar det ju ett tag innan man riktigt vågar andas igen, innan pulsen börjar gå och blodet runnit tillbaka till huvudet.


Lite samma känsla som när man blir stoppad i en poliskontroll. Det tar ett tag innan man hunnit klura ut om man verkligen är nykter eller om man sköljde ner frukosten med en flaska vin eller två. Trots att man VET att så naturligtvis inte är fallet blir man osäker för ett tag...


Så reagerar jag när revisorer ringer. Under tiden han drar in luft för att fortsätta hinner jag ifrågasätta mitt yrkesval, min lämplighet, mina 25 års erfarenhet och mitt äktenskap. För att inte tala om min existens!


Sen, när han skällt färdigt, undrar jag varför jag inte blev journalist som jag tänkte från början.


Då hade jag åtminstone kunnat hänvisa till källskydd och hävda att "jag gör bara mitt jobb".


När revisorer ringer blir mitt jobb lätt en fråga om brottsrubricering.


Ogillar sådana frågor...


Imorgon - sista skoldagen för Mellan- och Lillfis! Fredag - skolavslutning!


Lillfisen har lånat hem en kokbok från skolans bibliotek; "All världens tårtor". Undrar om han försöker säga mig något?



Ovido - Quiz & Flashcards