Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Vi plogar oss fram...

Av Sajberlena - 15 december 2012 10:00

Detta är väl den helg som allt borde ramla på plats va? Julklappar prickas av på listan, matinventering göras, planer upprättas och julgran hämtas...?


Man kan väl säga att jag ligger lite efter i så fall. En vecka eller två. För bortsett från adventsljusstakar och juldukar och så lyser julen med sin frånvaro. Ja, jo, jag är dränkt i önskelistor också.


Vissa julklappar ska skickas till bortre nejder och måhända måste jag börja ta tag även i den biten? Igår låg det jättefina julkort i brevlådan från goa människor och ytterligare en "to do"-thing ramlade ner i huvudet på mig som en tegelsten. Visst ja...


Fast julskinkan ligger ju och rimmar för sig själv i sitt SPA, so far so good! Och lussekatter har bakats. Och ätits upp, men i alla fall! Knäcken har kokats och hällts i små formar som är omöjliga att pilla bort, göra och göra om. Köpte jäääättesöta formar på Åhlens, ska aldrig mer köpa jäääättesöta formar utan hålla mig till sedvanligt trista sådana från ICA eller nåt. Man ska inte göra sig till, det är uppenbart!


Appropå att göra sig till så kan jag rapportera till er som undrar att tränandet legat nere ett tag. Har fått nåt skit i nacken - förmodligen nåt trauma över att plötsligt börja röra på sig - men jag tror det börjar gå över så nästa vecka hoppas jag vara på banan igen!


Imorron kommer storsonen hem, äntligen! Förutsatt att tågen går som de ska alltså, det är lite sport att åka tåg! Han har lärt sig sticka folk med nålar och ta blodprov och önskar säkert öva sig på oss. Han lär bli besviken...


Mellansonen blev förbannad på våra taskigt plogade vägar när han åkte buss så han ringde mig på jobbet. "Vad är det för nummer till Länstrafiken??" Öh, vet inte, vaddårå? "Jag ska ringa dit och fråga vem som plogar våra vägar!" Öhöhöh... Okej...


Han gjorde det. Ringde Kalmar Länstrafik, fick veta att det var Trafikverket och ringde dit och förklarade med all önskvärd tydlighet vad han tyckte och tänkte om urkass plogning. Det roliga i det hela var att dagen efter var vägarna plogade nästan ända ner till asfalten!   
Naturligtvis väljer vi att se det som ett resultat och inte en tillfällighet...   


För en mamma som jag är det en sann bekräftelse - det kommer gå bra för honom! Inte ens jag, som har fallenhet för att engagera mig i vissa frågor, hade gjort det när jag var 16 år. Jag hade förmodligen inte ens gjort det nu, för jag är inte en verbal människa - jag hade nog valt att skickat ett mail och tryckt hårt på SKICKA. "HA, nu ska ni få" liksom. När jag var 16 hade jag skickat ett brev. Mail fanns inte då.


Nähä. Juleriet står bakom hörnet, dags att ploga sig fram dit!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards