Alla inlägg den 9 april 2012

Av Sajberlena - 9 april 2012 21:16

Så gick en påsk och kom aldrig åter...


Vi har varit i norrland och firat påsk, fölsedagar och ätit, ätit och ätit. Nu vart det bara två dagar eftersom maken skulle envisas med att lägga sig ner och påstå att han hade influensa, men det var ju bättre än ingenting.

Det har naturligtvis varit mycket trevligt att andas tunn, syrefattig luft ett tag, omväxling förnöjer. Släkteriet fick för sig att vi skulle se massa släktfoton, varför vi kopplade ihop TV-apparater och datorer och bänkade oss i sofforna.

Först trodde vi att vi hade fått in barnkanalen som visade hela serien av Familjen Barbapappa och skrattade hjärtligt åt dessa oformliga figurer som förvandlade sig till elefanter, flodhästar och valrossar. Sen insåg vi att det faktiskt var foton av oss själva vilket framgick om man började betrakta de på korten återgivna omgivningarna...

Nä. Det var ingen rolig historia, inte för släkteriet i alla fall. För naturligtvis, det förstår ju vem som helst, var det fel på deras nya, fina TV. Förmodligen har de ställt den på fel håll eller nåt, inte vet jag, men om jag ser ut som jag gjorde på de korten så är det ju lika bra att kasta in handduken... Vi övervägde att ställa TV:n på högkant istället men det var ingen som orkade resa sig upp och fixa det.

Djupt chockade av denna insikt lånade vi svärmors våg och vägde in oss hela bunten och för att göra en lång historia kort så börjar mitt nya liv på tisdag. För om 15 veckor ska jag vara omvandlad till oigenkännlighet och foton av den modell som nu finns dokumenterade skola bli ett minne blott.

Sen åt vi mat och glass och godis och sen åkte vi hem.


Nu kommer jag ha ett elände med att hinna vräka i mig 40 bullar, en sockerkaka och en burk mazariner innan frukost imorgon. Det var nämligen den färdkost svärmor skickade med i en kasse som jag hittade nu när jag kom hem... Och fr o m imorgon kan jag ju inte längre äta sånt, så det gäller att ligga i. Jag satte mitt hopp till övriga familjen med de är alla lika påskgodismätta så där fanns ingen hjälp att hämta...


Så... fika, nån?

Ovido - Quiz & Flashcards