Alla inlägg den 11 april 2012

Av Sajberlena - 11 april 2012 20:55

Åååååhhh - semester!!!


Jag äääälskar att ha semester utan anledning! Bara för att jag vill vara ledig liksom... Hinna ikapp mig, göra allt som jag inte hunnit med, en vardag utan tider att passa. En enastående lyx! Barnen är också hemma, de har påsklov den här veckan. Visserligen blir de aningen irriterad på mig när jag springer runt och försöker engagera mig i deras liv, de är inte riktigt vana vid den mamman. Men det får de ta! säger jag och kramar dem lite extra hårt. Sen fattar ju jag också att det är lite chockartat för dem när deras ständigt frånvarande mamma plötsligt kräver att de ska "praaaataaa" med henne, men de är ganska härdade vad gäller konstiga föräldrar...


Idag slog jag i alla fall till ordentligt. Lyx av allra högsta klass!


Mellansonen skulle åka moppe till kompisar. Lillfisen skulle leka med annan kompis. Själv hade jag planerat en dag för matinköp. Inte speciellt lyxigt kan man tycka och dessutom en av mina mest påfrestande uppgifter i vanliga fall. MEN... Att kunna åka till stormarknaden ALLDELES själv, utan tjatiga barn, stressade makar eller tid att passa är för mig lyx på hög nivå. Jag strosade runt där i affären, plockade, luktade, klämde, funderade - helt i godan ro, helt i egen takt. Å dagen till ära ramlade det ner både badbomber, nagellack, läppstift och fotbadsgrejer.


På väg ut till bilen passerade jag en nagelsalong. Hm... Jag slängde ett öga på mina väl utvuxna naglar och fattade ett beslut på stående fot - varför inte liksom... Så jag slängde in kassarna i bilen och gick tillbaka. Hade de möjligen drop-in? Jajamen. Hade de möjligen ledig tid? Javisst!


Så jag slog mig ned helt enkelt! Vad ville jag ha? Men där slog fru "lagomlyx" till och sa att "bara enkel manikyr med en färg tack". Jag menar, man ska inte förhäva sig. Så jag satt där och filades, petades och målades på och på sluttampen fick jag en ljuvlig handmassage.


När jag gick kändes det som om jag inte hade några händer alls. De var helt tyngdlösa!

Sen körde jag hem och hämtade Lillfisen på vägen. "Kommer du redan??" sa mamman förvånat. Jag hade varit borta i fyra timmar vilket jag tyckte var jättelänge!


Nu blir det ju som det blir när jag lyxar till det. Typ middagen serveras efter semestertider, d v s klockan åtta på kvällen. Å andra sidan blir den lite mer spännande; spagetti och Findus köttbullar byttes ut mot egenhändigt kycklinggryta och avokadosoppa med egenhändigt skalade räkor! Fiiiiina grejer.

Så. Nu är jag alltså mätt, nagelfixad, rosevinstankad och ganska fridfull.


Ärligt talat - jag funderar allt mer på om inte yrkeslivet är bra mycket överskattat! Vi får väl se om jag ens överväger att återvända nästa vecka...   

Ovido - Quiz & Flashcards