Alla inlägg den 18 april 2012

Av Sajberlena - 18 april 2012 21:14

Ajajojojujujuj...


Idag plockades det sten vi bensinmacken - det skall göras fint och blommigt såhär på våren minsann! Utrustade med krattor och skottkärror plockades smålandssten efter smålandssten bort och för vare sten som kördes iväg hittades två nya. Sen ska det ut med lite jord och sen kommer kommunen och planterar blommor!


Småland är ett stenrikt landskap. Därav alla underbara stenmurar...


   


Jag hyser starkast möjliga medkänsla med våra tidigare generationers smålänningar som fick plantera sina grödor mellan stenarna eftersom det var hart när omöjligt att få bort allihop. Sen blev det ändå missväxt och utvandring till Amerikat, men jeflar vad de fick slita ont innan de kom iväg!


Annars händer inget speciellt, har bråkat på lite försäljare och sånt... "Hej, det är Yadayada och Googleyada 118yadayada, jag vill bara kolla upp så att era uppgifter stämmer här hos oss"


"Behövs inte, jag kan direkt säga att bara det faktum att ni ens HAR några uppgifter är big fail redan där så har ni det så ta bort dem..."
"Öh, okej, men  vad är det som gör att ni säger så, är det priset eller har effekten varit för dålig?"
"Närå, det är det faktum att ni ringer och stör mig när jag jobbar för att snacka om att kolla våra aldrig beställda uppgifter som vi inte vill ha. Av den enkla anledningen kan jag naturligtvis inte uttala mig om priset heller eftersom vi aldrig köpt någon tjänst av er. Annars har vi inga problem."
"Öh... ööööhhh... men ni är ju med sedan innan..."

"Jaha, vem har sagt att vi ska vara det då?"
"Mja, det vet ju inte jag för jag har inte jobbat här så länge..."
"Nähä. Å jag har jobbat här i flera år och kan lugnt informera dig om att vi aldrig någonsin beställt, bekräftat eller önskat något införande via era sökmotorer och vi ska inte göra det nu heller!"
"Nähä..."

Jag blir galen på dessa i mina ögon totalt misslyckade blufföretag. Mest galen blir jag på att de hela tiden förolämpar mitt förstånd. Det tror på fullt allvar att jag ska gå på deras skitsnack! De tror, i sin enfald, att bara för att de hävdar att de vill "kolla våra uppgifter" så ska jag gå i fällan. Ha! Jag tar mig fram med en skarp machete i bluffdjungeln. Idioter.   



Ovido - Quiz & Flashcards