Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Jag ger dig min morgon...

Av Sajberlena - 2 juli 2010 07:54

Det finns en funktion här på bloggen där man kan gå in och kolla hur besökare hittar just min blogg. Man kan se länkarna varifrån de "surfade in" just här.


Intressant att notera är att de som googlar och hamnar här på min blogg oftast googlar på "naken i duschen" (landar på mitt inlägg om duschdraperier i offentliga duschar) och "nanodefinition mascara" (landar på mitt inlägg om dagens i-landsproblem; maskaraväljandet). Tänk att de sitter massa människor därute och googlar på naken i duschen, det är helt fascinerande! Vad letar de efter? Vart hoppas de landa? För det var nog knappast detta, en blogg om absolut ingenting de hoppades på att hitta!   


Väldigt många människor skriver dikter i sina bloggar har jag sett. Sen får de massa tummen upp eller kommentarer om "ooooo, underbart" eller "precis, jag gråter och känner likadant" och sånt.


Undrar om det funkar här också? Tror vi ska prova och se:


Morgonrodnad


Fågelkörer, soldis och humlesurr

Möter mig när jag slår upp min ytterdurr (sorry, nöden har ingen lag)

Kaffe på en stol på en altan

Ett bra sätt att möta den nya da´n

  

Viktiga planer skall smidas

Om hur dagen skall genomlidas

Å vad ska man ha för kläder?

I detta varma väder

Hur ska jag få upp min pilt?

Som ligger och trynar under sin filt

  


Alla papper jag måste hinna vända

Innan dagen nått sin ända

Och middag - vad ska vi ha till mat?

Varför ska alltid jag fylla våra fat?

En insekt flyger från ros till ros

Innan han ger upp och drar sin kos

Han har inga bekymmer som jag

Han behöver inte planera sin dag...



Va? Vad säger ni nu då?? Hahaaa, trodde ni inte va, att jag dolde värsta poeten under min grisskära hud!   


Lyrikförlaget - here I come!


Oooo, kul detta, nu måste jag börja fundra på nästa vers!

 
 
Ingen bild

Annakarinsol

2 juli 2010 09:40

Fegis! Jag VET att du kan dikta mycket bättre än så... Come an! Anta utmaningen girrrrl!;)
Kärleksfulla hälsningar
Anna

 
Ingen bild

Lena herself and no other

2 juli 2010 10:02

Vaaaa? Hur kan det bli bättre än såhär?? Det t o m rimmar ju nästan! Och ändå har jag bara jobbat på den ett par veckor eller nåt... Eller nån minut kanske... Ungefär lika lång tid som det tog att skriva ned den i alla fall! Du menar att du inte tror jag tar hem lyrikpriset med detta känslofylda alster? ;DDD Suck. Jaja, jag får väl jobba på´t dårå...

 
Ingen bild

Annakarinsol

2 juli 2010 10:26

Puss!;)

 
Ingen bild

Carina P

2 juli 2010 11:32

Varför har jag lagt ner så många timmar med att plita ihop födelsedagssånger när det finns en sån stjärna i dig. Jag blir alldeles rörd......Vilken harmoni och känsla : )

 
riesling

riesling

9 juli 2010 16:39

Jag sitter med gapande mun och undrar febrilt varför man googlar på "naken i duschen" .... VAD letar man efter, liksom ...????? Och - VAD skulle det vara annars????

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards