Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Sajberlena - 2 juli 2010 17:45

Visst undrar ni jättemycket var jag tillbringar mina dagar egentligen? Visst gör ni? Och hur jag har det och så. Ja, jag trodde väl det!


Eftersom min chef har vänligheten att sponsra den här bloggen till och från (det HAR hänt att jag bloggat på arbetstid nån gång) fast han inte har en aning om det så tänkte jag göra lite reklam här och nu, okej?


Här har ni alltså mitt andra hem; Midlövs Bygg AB i Karlskrona!


     


Här sitter jag om pysslar om alla mina snickare, 13 stycken, och ser till att de få lön och så. Sen sköter jag ekonomi, bråkar på chefen och skriver offerter.

Förutom att vi bygger om, bygger till, renoverar  bygger vi såna här Eksjöhus!


Vi delar lokaler med Rickard och Pernilla som i sin tur säljer Eksjöhusen, vilket är himla bra för jag hade nog blivit ganska ensam annars... Det är ju inte så att mina snickare hälsar på särskilt ofta, de är ute och hänger i byggställningar för det mesta. Ibland ger jag dem lite fel lön bara för att de ska ringa mig så jag får prata med dem...   


Ser det stökigt ut kan jag lugnt meddela att det är en ren tillfällighet - vänta till nästa fredag, då kommer det inte synas så mycket som ett notisblock på den arbetsplatsen när jag går hem!


Sen har jag ju också ett tredje hem, nämligen det här:


  


Här sitter jag och roar mig med ännu mer ekonomi ett par eftermiddagar i veckan, på Advokatfirman Björn Lindmar AB. Hos oss jobbar två advokater, två sekreterare å så lilla jag då... Tidigare jobbade jag halvtid här också men det blidde lite mycket jobb så jag bantade ner mina arbetsuppgifter, de anställde en annan sekreterare och jag sköter numera bara ekonomin. Ja, och dricker kaffe förstås!


Jaaaa, så nu vet ni - behöver ni snickare, nytt hus eller en advokat så vet ni var ni hittar dem! Fast planerar ni större byggnationer så lägg planerna till efter årsskiftet, för just nu är det knökfullt... Nån liten smårenovering kanske går att knö in under hösten, men jag lovar inget! Ni kan ju alltid skaffa lite juridisk rådgivning medan ni väntar!   


Och nu - åter till verkligheten...   









Av Sajberlena - 2 juli 2010 11:05

Åh, denna ovän, ej bjudna, som flyttat in i min själ

Jag kallar den Ångest och den vill mig inte väl

”Prestera! Leverera! Lämna av - och gör det jävligt bra!”

är nutidens mått på om jag är nåt att ha…

Men är det verkligen så det ska va…?


”Du är väl flexibel? Dynamisk? Jonglör?”

Moderna klyschor som haglar i världen utanför

Och klart jag är det – hur skulle det annars gå?

Med livet jag bygger och mål jag vill nå

”Jajamen, jag är allt det där du säger” svarar jag då


Sen står man i skiten, upp till bevis!

Alla bollar i luften, det går på nåt vis

Så länge ingen frågar hur det egentligen går till

Så länge man inte frågar sig ”är detta vad JAG vill?”

Man håller bollar i luften om man inte står still…


Men vänta nu här… Drar ett djupt andetag

”Är detta mitt liv och är detta jag???”

Alla som frågar om klyschor får jakande svar

Men glömde jag kanske fråga vari detta JAG var?

Och minns jag längre mina drömmar när jag en dag är klar…?


Så enkelt att följa den, alla människors ström

Så enkelt att dela, alla människors dröm

Så enkelt att glömma sig själv i viljan att prestera

Att glömma allt viktigt i önskan att leverera

Men så svårt att säga ifrån – nu vill jag inte mera!


Det här cirkuståget vill jag inte mer åka med!

Jag ska leva mitt liv och göra det i fred

Rena min själv från min ovän till gäst

Fokusera på dem som behöver mig mest

och leva det liv där jag mår allra bäst!   

Av Sajberlena - 2 juli 2010 07:54

Det finns en funktion här på bloggen där man kan gå in och kolla hur besökare hittar just min blogg. Man kan se länkarna varifrån de "surfade in" just här.


Intressant att notera är att de som googlar och hamnar här på min blogg oftast googlar på "naken i duschen" (landar på mitt inlägg om duschdraperier i offentliga duschar) och "nanodefinition mascara" (landar på mitt inlägg om dagens i-landsproblem; maskaraväljandet). Tänk att de sitter massa människor därute och googlar på naken i duschen, det är helt fascinerande! Vad letar de efter? Vart hoppas de landa? För det var nog knappast detta, en blogg om absolut ingenting de hoppades på att hitta!   


Väldigt många människor skriver dikter i sina bloggar har jag sett. Sen får de massa tummen upp eller kommentarer om "ooooo, underbart" eller "precis, jag gråter och känner likadant" och sånt.


Undrar om det funkar här också? Tror vi ska prova och se:


Morgonrodnad


Fågelkörer, soldis och humlesurr

Möter mig när jag slår upp min ytterdurr (sorry, nöden har ingen lag)

Kaffe på en stol på en altan

Ett bra sätt att möta den nya da´n

  

Viktiga planer skall smidas

Om hur dagen skall genomlidas

Å vad ska man ha för kläder?

I detta varma väder

Hur ska jag få upp min pilt?

Som ligger och trynar under sin filt

  


Alla papper jag måste hinna vända

Innan dagen nått sin ända

Och middag - vad ska vi ha till mat?

Varför ska alltid jag fylla våra fat?

En insekt flyger från ros till ros

Innan han ger upp och drar sin kos

Han har inga bekymmer som jag

Han behöver inte planera sin dag...



Va? Vad säger ni nu då?? Hahaaa, trodde ni inte va, att jag dolde värsta poeten under min grisskära hud!   


Lyrikförlaget - here I come!


Oooo, kul detta, nu måste jag börja fundra på nästa vers!

Ovido - Quiz & Flashcards