Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Å nu blir det reklam!

Av Sajberlena - 2 juli 2010 17:45

Visst undrar ni jättemycket var jag tillbringar mina dagar egentligen? Visst gör ni? Och hur jag har det och så. Ja, jag trodde väl det!


Eftersom min chef har vänligheten att sponsra den här bloggen till och från (det HAR hänt att jag bloggat på arbetstid nån gång) fast han inte har en aning om det så tänkte jag göra lite reklam här och nu, okej?


Här har ni alltså mitt andra hem; Midlövs Bygg AB i Karlskrona!


     


Här sitter jag om pysslar om alla mina snickare, 13 stycken, och ser till att de få lön och så. Sen sköter jag ekonomi, bråkar på chefen och skriver offerter.

Förutom att vi bygger om, bygger till, renoverar  bygger vi såna här Eksjöhus!


Vi delar lokaler med Rickard och Pernilla som i sin tur säljer Eksjöhusen, vilket är himla bra för jag hade nog blivit ganska ensam annars... Det är ju inte så att mina snickare hälsar på särskilt ofta, de är ute och hänger i byggställningar för det mesta. Ibland ger jag dem lite fel lön bara för att de ska ringa mig så jag får prata med dem...   


Ser det stökigt ut kan jag lugnt meddela att det är en ren tillfällighet - vänta till nästa fredag, då kommer det inte synas så mycket som ett notisblock på den arbetsplatsen när jag går hem!


Sen har jag ju också ett tredje hem, nämligen det här:


  


Här sitter jag och roar mig med ännu mer ekonomi ett par eftermiddagar i veckan, på Advokatfirman Björn Lindmar AB. Hos oss jobbar två advokater, två sekreterare å så lilla jag då... Tidigare jobbade jag halvtid här också men det blidde lite mycket jobb så jag bantade ner mina arbetsuppgifter, de anställde en annan sekreterare och jag sköter numera bara ekonomin. Ja, och dricker kaffe förstås!


Jaaaa, så nu vet ni - behöver ni snickare, nytt hus eller en advokat så vet ni var ni hittar dem! Fast planerar ni större byggnationer så lägg planerna till efter årsskiftet, för just nu är det knökfullt... Nån liten smårenovering kanske går att knö in under hösten, men jag lovar inget! Ni kan ju alltid skaffa lite juridisk rådgivning medan ni väntar!   


Och nu - åter till verkligheten...   









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards