Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Sajberlena - 5 juli 2010 22:20

Jag är inte generellt förtjust i glass. Jag äter glass, men jag kan lika gärna vara utan. Ingenting jag direkt frågar efter eller har nån craving för alltså. Bjuds det så visst, men annars - inget jag tänker på.


Nåväl.


Har ni sett de där små, exklusiva glassburkarna i specialfrysen i affärerna? Små, godisfyllda glassburkar som heter Tom å Jerry eller Ben Hur eller vadenuva... Ben & Jerry var det nog. Helt vanliga glassburkar i papper men som kostar lika mycket som saffran eller ett par nya guldörhängen ungefär...


Sånt gör mig lite nyfiken! Jag menar, en liten pytteburk med glass som kostar en förmögenhet måste ju bara vara som att äta guld, eller hur?


Mot alla mina grundläggande principer köpte jag glassen. TVÅ burkar. Á 50 kronor styck. Japp, jag skäms, men jag måste erkänna, annars kan jag inte fullfölja det här inlägget.


När jag kom hem gömde jag burkarna i frysen och meddelade mina barn att de fick hålla sig till BigPacken i tresmak för detta var "mammaopappaglass".


Jag öppnade nyss båda burkarna, satte mig väl tillrätta och förberedde mig för en glassupplevelse bortom denna värld. Jag menar, det är väl det det minsta man kan begära för DET priset!


Till alla er som inte provat - köp ni lugnt ett paket GB gräddglass även i fortsättningen.


Ben & Jerry smakade - glass! Den var kall, den var glassig och just nu önskar jag bara att någon ville vara vänlig nog att informera mig om anledningen till detta fullkomliga vansinnespris för ett sketet glasspaket!!??


Gott? Jodå.


100 spänn gott? Nej.


Jag går och lägger mig och skäms i ett hörn.   

Av Sajberlena - 5 juli 2010 20:20

Nu är det nedräkning - fyra dagar kvar till semester!


På dagarna svettas jag och på kvällarna är det valupptakt i diverse olika möteskonstallationer.


Man kan säga att det är hett på alla fronter, förutom på bloggfronten. Tiden räcker inte till, inte energin heller. En tidning skall ges ut och jag måste skriva massa grejer som jag inte heller hunnit med.


Sen vill jag plocka jordgubbar - någon som vill följa med? Tänkte ta det en dag i nästa vecka.


Måste ila vidare - har ett fönster som skall målas!


Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards