Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Det här med Ben & Jerry...

Av Sajberlena - 5 juli 2010 22:20

Jag är inte generellt förtjust i glass. Jag äter glass, men jag kan lika gärna vara utan. Ingenting jag direkt frågar efter eller har nån craving för alltså. Bjuds det så visst, men annars - inget jag tänker på.


Nåväl.


Har ni sett de där små, exklusiva glassburkarna i specialfrysen i affärerna? Små, godisfyllda glassburkar som heter Tom å Jerry eller Ben Hur eller vadenuva... Ben & Jerry var det nog. Helt vanliga glassburkar i papper men som kostar lika mycket som saffran eller ett par nya guldörhängen ungefär...


Sånt gör mig lite nyfiken! Jag menar, en liten pytteburk med glass som kostar en förmögenhet måste ju bara vara som att äta guld, eller hur?


Mot alla mina grundläggande principer köpte jag glassen. TVÅ burkar. Á 50 kronor styck. Japp, jag skäms, men jag måste erkänna, annars kan jag inte fullfölja det här inlägget.


När jag kom hem gömde jag burkarna i frysen och meddelade mina barn att de fick hålla sig till BigPacken i tresmak för detta var "mammaopappaglass".


Jag öppnade nyss båda burkarna, satte mig väl tillrätta och förberedde mig för en glassupplevelse bortom denna värld. Jag menar, det är väl det det minsta man kan begära för DET priset!


Till alla er som inte provat - köp ni lugnt ett paket GB gräddglass även i fortsättningen.


Ben & Jerry smakade - glass! Den var kall, den var glassig och just nu önskar jag bara att någon ville vara vänlig nog att informera mig om anledningen till detta fullkomliga vansinnespris för ett sketet glasspaket!!??


Gott? Jodå.


100 spänn gott? Nej.


Jag går och lägger mig och skäms i ett hörn.   

 
 
riesling

riesling

9 juli 2010 16:33

Jösses, vilken igenkänningsfaktor ...
Precis så ÄR det ju!
Vis av gamla misstag så är det Coops gräddvanilj som ligger i min frys :-))

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards