Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

När jag ändå håller på...

Av Sajberlena - 2 juli 2010 11:05

Åh, denna ovän, ej bjudna, som flyttat in i min själ

Jag kallar den Ångest och den vill mig inte väl

”Prestera! Leverera! Lämna av - och gör det jävligt bra!”

är nutidens mått på om jag är nåt att ha…

Men är det verkligen så det ska va…?


”Du är väl flexibel? Dynamisk? Jonglör?”

Moderna klyschor som haglar i världen utanför

Och klart jag är det – hur skulle det annars gå?

Med livet jag bygger och mål jag vill nå

”Jajamen, jag är allt det där du säger” svarar jag då


Sen står man i skiten, upp till bevis!

Alla bollar i luften, det går på nåt vis

Så länge ingen frågar hur det egentligen går till

Så länge man inte frågar sig ”är detta vad JAG vill?”

Man håller bollar i luften om man inte står still…


Men vänta nu här… Drar ett djupt andetag

”Är detta mitt liv och är detta jag???”

Alla som frågar om klyschor får jakande svar

Men glömde jag kanske fråga vari detta JAG var?

Och minns jag längre mina drömmar när jag en dag är klar…?


Så enkelt att följa den, alla människors ström

Så enkelt att dela, alla människors dröm

Så enkelt att glömma sig själv i viljan att prestera

Att glömma allt viktigt i önskan att leverera

Men så svårt att säga ifrån – nu vill jag inte mera!


Det här cirkuståget vill jag inte mer åka med!

Jag ska leva mitt liv och göra det i fred

Rena min själv från min ovän till gäst

Fokusera på dem som behöver mig mest

och leva det liv där jag mår allra bäst!   

 
 
Ingen bild

MIcke

2 juli 2010 11:34

Eh.... Jag står ju mitt i detta så jag vet inte om jag är rätt person att kommentera men.....:-)

Självinsikt kan skava och vara otrevligt men ger i förlängningen den inre tillfredställelse man förhoppningsvis söker. Det gäller att stå upp för den i alla lägen och inte bruka våld på sig själv för att leva upp till andras förväntningar. Bra skrivet!

 
Ingen bild

Carina P

2 juli 2010 11:36

Vaaaaa.....och du menar att det där bara slank ur dig så där kl 11 på förmiddagen. Du är ett skrivande geni, kram.

 
Ingen bild

Lena herself and no other

2 juli 2010 11:41

Määäh... Äsch då... Darlings!

 
Ingen bild

Tjo

2 juli 2010 17:02

Leva livet, kom så ska vi leva, livet livet, kom så ska vi leeeeeeeeva.... för att citera en gammal dänga av Gessle.

Leta och fundera,
falla, snubbla, resa sig igen
livet är mycket mera!
det kanske inte kommer något "sen"

sen, när inte jobbet "stör"
ska mina behov få mer gehör,
men det är nog sant trots allt
det är under resan, det borde vara ballt!

Kram från Granntanten "Scarlet O*Hara" ;)

 
Lena  herself and no other

Lena herself and no other

2 juli 2010 17:33

Amen, Scarlet O`Hara, amen! :)

http://sajberlena.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annakarinsol

2 juli 2010 17:59

Stående ovationer!!! BRAVO!!!
Visste väl att jag kunde lita på dig, Lena!;)

STOR VARM KRAM....hela vägen runt...*tillandes*

 
Lena  herself and no other

Lena herself and no other

2 juli 2010 18:29

Puh! Tack - var lite nervös där... :)))) Kramar tebax!

http://sajberlena.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards