Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

Inte alltför djupa tankegångar men ändå...

Av Sajberlena - 15 juli 2010 12:36

Haha, har kollat igenom mina senaste inlägg och inser att värmen slår sig på både tangentbord och tankebanor - störande upprepningar och osammanhängande inlägg är tydligen några av konsekvenserna! Jaja, det är som det är och får va så...


Men i alla fall.


Hela familjen lever och har hälsan och ingen har - vad jag har märkt - utvecklat vampyrtänder eller vingar, alltså har någon fladdermus inte bitit oss än. Visserligen har vi inte heller hittat den lille gynnaren, men eftersom han inte ger sig tillkänna låtsas vi helt enkelt att han inte finns! Brabra.


Dagarna har varit fullspäckade med sol och bad som för alla andra, lite party i goda vänners sällskap har vi lyckats åstadkomma och idag är det en sån där "göra ingenting-dag" på schemat. Maken är på golfbanan och jag tänkte vika tvätt, men annars är det lugna gatan. Ikväll, däremot, är det Lasse Tennander som lockar med visafton och hela familjen ska stå först i biljettkön. Det har jag bestämt.


Det mer djupsinniga filosoferandet för närvarande handlar om hur det kommer sig att tvättstugan är full av tvätt trots att man i princip inte använder några kläder och varför FI eldade upp 100 000 kronor?! Jag menar, får jag högre lön nu då? Jag är visserligen nöjd med min egenhändigt förhandlade lön, men jag är ju uppenbarligen förtryckt och eftersatt och har dessutom inte förmåga att löneförhandla om jag ska tro på vad som sägs om verkligheten. Men ärligt talat, det finns människor som tvingas gå till kyrkan för att få hjälp med mat åt sina barn. Hade det inte varit bättre att ge dem ett bidrag...?


Det är inte bra att kvinnor och män har olika lön för lika arbete. Det är fullkomligt vansinne. Men något som är ännu värre än det är att man eldar upp pengar framför ögonen på folk som inte har någon lön alls!


Littorin ja... Jag orkar för tillfället inte utveckla mina åsikter om sexköpslagen, jag väljer den enkla vägen; sexköp är enligt lag förbjudet och det är osedvanligt klantigt att som framstående politiker i ledande position begå lagbrott, vad det än gäller. Nu säger jag inte att han HAR köpt sex för jag var inte med och vet inte om det är sant, men rent generellt - OM det nu är så är det ju lika klantigt att beskylla massmedia för att ha drivit häxjakt på ens barn när det visar sig att det inte är sant. För det blir tsunamieffekt, massmedia backar och kommer tillbaka med ännu större kraft!


Jag väljer också att småle lite grann åt Maria Wetterstrands kommentar att ingen är dömd förrän den är dömd. Bra, insiktsfullt och intelligent uttalat! *fniss*


Annars är jag i det läget att jag faktiskt skiter fullständigt i både Littorin, horor och sexköp, det är för varmt för att bry sig.


Tacka vet jag Stenebos bok "Sanningen om IKEA", den bok som för tillfället surrar i mina öron uppläst av Reine Brynolfsson.


Ni som inte läst den men är intresserade av fenomenet makt, företagsekonomi och manipulation av en hel värld - gör det! Det är ingen hatbok av en missförstådd f d IKEA-chef, det är en nyanserad välbalanserad kritik och hyllning till företaget och dess organisation. Alla som tycker Ingvar Kamprad är som en borkommen mysfarbror - det gör man för att han vill att vi ska göra det. Strategi!


Nu orkar jag inte tänka mer för tillfället, på återhörande!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards