Alla inlägg den 19 november 2010

Av Sajberlena - 19 november 2010 17:07

Skum dag.


Först sov jag. Sen pratade jag i telefonen. Sen sov jag. Sen såg jag ett avsnitt av Lagens änglar (long time no seeing). Sov lite. Sen kom maken hem från jobbet vid lunch. Åt lite mat. Sen la vi oss på varsin soffa och sov. HELA DAN!!


Mellansonen är sjuk och hemma och sov nästan hela dagen han med, lillfisen kom hem från skolan och roade sig fryntligt med barnprogram mitt på dagen, åt upp ett halvt paket Kalaspuffar, pladdrade på av sockerchocken och fick mumlande mmm till svar av sina sovande föräldrar. Han har haft en höjdareftermiddag!


Kaffet är slut och jag har inte orkat släpa mig till affären för att köpa nytt. Försöker desperat dämpa blixtrar och dunk med jättestarkt te men... Nä, det är inte samma sak!


Maken är i väg i innebandyärenden och har lovat komma hem med både kaffe, pizza och diverse andra förnödenheter. Tur han finns!


Nämen hörni, nu får det vara bra med det här soveriet! Nu jäklar sätter vi fart här!


Jag ska elda, röja upp (hur kan det bli stökigt när man inte ens är vaken under hela dagen???) och ta mig ut i duschen. Sätta igång en tvättmaskin, vika färdig tvätt och få iväg lillfisen till Fredax.


Eller...


Eller blir jag kvar här på soffan, framför programmet "Kinas mat", bearbetande ångesten över att ha sovit bort en hel dag och sover lite till.


Nån som ser ett tydligt mönster över en s k "ond cirkel" här?



Ovido - Quiz & Flashcards