Alla inlägg den 21 november 2011

Av Sajberlena - 21 november 2011 22:01

Hej alla trogna vänner, läsare och ytligt obekanta!


Nu har jag bestämt att jag har grävt klart och att jag är pigg, glad och full av energi igen! Hepp!


Två veckors - nästan - tom almanacka och inga fler måsten än nödvändigt i kombination med tänk och fundringar får räcka.


I helgen som var vände jag upp och ner på hela huset och ställde tillbaka det igen fast på väl rengjorda ytor. Det tog två dagar av vilka jag ägnade ungefär hälften av tiden åt att tjata på barnen att hjälpa till. Det gjorde de. Så småningom.


Nu lever jag i mitt såpa- och citrondoftande hem med skåpet fullt av nystrukna dukar, putsade fönster och en nybadad hund. Alla mattor luktar sköljmedel och krukväxterna är duschade och dammfria. Hoppas bara de inte dör av chocken, men de är vana och ganska härdade.


Över allt detta ligger en svag doft av nybakade lussekatter.


Ikväll var jag på möte och det kändes inte ens jobbigt att åka dit! I´m back på riktigt!


Hur jag kom på att jag egentligen är lycklig?


Jo.


Jag lyssnade på ett radioprogram där det talades om "årets julklapp". Det spekulerades i om det möjligen var en sån där multi-fjärrkontroll ni vet, typ one fits all. En reporter sprang runt på stan och frågade folk om deras bekymmer med många fjärrisar. Svaren han fick var bl a; "Jaaa, det är ett JÄTTEPROBLEM. Det ligger flera stycken på vardagsrumsbordet och det är verkligen JOBBIGT..." En stackare påstod sig ha sex-sju stycken om jag inte missminner mig. Jag menar - no shit!   


Och då tänkte jag att vem är jag att gnälla? Här går jag omkring och inbillar mig att JAG har problem! Herreguuuud - jag har TRE ynka fjärrkontroller att hålla reda på - en till TV:n, en till boxen och en till DVD;n. Och den som hör till TV:n använder vi aldrig ändå, vi byter kanal på boxen... 


Nä. Jag borde skämmes tamejfan.


Nu är klockan halv elva och jag ska gå och lägga mig. Det är en ny grej jag har börjat med - lägga mig i tid på kvällarna! Känns lite ovant... lite som att lägga sig mitt på dagen och sova middag liksom. Nästan sådär så jag vill se mig omkring och försäkra mig om att ingen ser mig.


Det enda jag är nyfiken på nu är att se hur länge det håller!   

Ovido - Quiz & Flashcards