Alla inlägg den 25 november 2011

Av Sajberlena - 25 november 2011 21:46

Har suttit en stund i ett omklädningsrum och druckit kaffe och pratat skit med några andra goa föräldrar som också tillbringade fredagskvällen i ett omklädningsrum och drack kaffe och pratade skit med mig!


Då och då slängde vi ett öga och ett öra genom dörren ut till gympasalen som låg bakom omklädningsrummet - där pågick en klassfest för årskurs 3 och 4. Barnen skötte sig utmärkt och vi hade all tid i världen att ventilera livets väsentligheter där vi satt.


För sonen var det väldigt stort det här. Redan igår kväll planerades klädval, skjorta hängdes fram och han hade absolut inte tid att gå på fritids idag för han skulle ju på klassfest...!


På hemvägen berättades att "jorå, det var väl ganska kul - om man bara sluppit ryska posten och sanning eller konsekvens". Hm, tänkte jag. Tiderna förändras. På min tid var det just därför man HADE klassfest!


Har jag berättat att vår mack är i full gång förresten? Inte det... Jorå, vår mack är i full gång! Den fick mental härdsmälta efter en vecka och hela datasystemet brann upp eller nåt, men vi ringde bensinmacksdoktorn som kom farande från Göteborg och fixade. Han transplanterade ett nytt system så nu är den återställd och vid god vigör igen.


Länge sedan jag såg på Greys Anatomy förresten, helt apropå ingenting...


Imorron ska adventsljusstakar dammas av och sättas fram, det skall sväras över brist på förlängningssladdar och suckande konstateras att vi inte har några reservlampor för att byta mot de som gick sönder redan förra året. Jorå, jag har varit med förr!


Därtill skall julgran tändas i byn, möte skall hållas och maken sjunga i kyrkokören på söndag - helgen är räddad!


Nu - nu ska jag slappa lite.





Av Sajberlena - 25 november 2011 07:37

Maken har en Ajfån.


Tidigare var han väldigt anti Ajfåner och tyckte de var "onödiga", "tramsiga" och "ytterligare ett tillskapat behov som egentligen inte finns". Han är rent generellt inte så pro hitech kan man säga...


Nu fick han en för ett tag sedan och sedan dess har vi inte sett honom. Han är fullt upptagen med att spela spel och titta på film, läsa mail och ladda ner appar. OM vi händelsevis råkar hitta honom i en soffa eller nåt sånt så tittar han hastigt upp med ett förvirrat ansiktsuttryck och upprepar mumlande ord som "trams", "onödigt" och "så jäkla dumt". Vi bara nickar instämmande och låter honom hållas. Som djupt deltagande familjemedlemmar förstår vi ju att han aktivt utforskar allt onödigt tjafs som den platta makapären erbjuder. Hur ska han annars få belägg för sin kritik?


Imorse vaknade jag av att jag överfölls av en svart, skuggliknande jätte. Lite i samma stuk som en av de svarta riddarna i Sagan om ringen.


Jag slog sakta upp ett öga och stirrade rakt in i en kolsvart, oformlig skugga som lutade sig över mig från taket. Den rörde sig lite och jag kände det som om den bara väntade på att hoppa ner från taket och äta mig. Hjärtat stannade och jag dog en stund, det är jag säker på. Åtminstone tog det ett tag innan jag kunde andas igen.


Men det var ingen fara, upptäckte jag snart. Det var maken som halvlåg i sängen över sin Ajfån, vilken med sin skarpt lysande bildskärm projicerade hans skugga i taket.


Kan vara så att Ajfåner har högkvalitativ bildåtergivelse men skuggbilderna som den skickar är inget vidare...

Ovido - Quiz & Flashcards