Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Sajberlena - 10 februari 2011 11:39

Igår var en hektiskt dag, mellansonen hemma och sjuk och lillfisen fick åka bussen hem och hålla honom sällskap.


Jag lämnade hemmet på morgonen med en diskbänk överbelamrad med disk, ett vardagsrum genom vilket man kunde tro att stormen häromdagen passerat och ett allmänt kaos. Jag kom hem till ett avplockat kök, ett städat vardagsrum och två små änglar i soffan!


Först fick jag gratulera mig själv till min enastående uppfostran och därefter tacka änglarna för sina insatser. Eller kanske var det tvärtom… Ibland blir man gladare än vanligt när man kliver innanför dörrarna!


Idag vaknade jag till ett nytt lager snö och konstaterade dyster att det var torsdag… Som jag nämnt tidigare gillar jag inte torsdagar, en totalt onödig dag i mitt tycke. Mitt mellan mittenonsdag och fredag – hopplös dag! Lång är den också…


Trött och grinig väntar jag bara in fredagen.   


Medan jag ändå sitter på jobbet och surar kollade jag in gårdagens avsnitt av Fuskbyggarna. I rent utbildningssyfte, naturligtvis! Jobbar man i branschen så gör man.


Bra program igår, det innehöll det mesta; katastrof, läskig typ, sorg, dramatik och en härlig upplösning!


Ikväll är det dags för sista avsnittet av Halv åtta hos mig för den här veckan och det är chefens tur att laga mat. Min onsdags-chef alltså. På mitt andra jobb i en annan bransch. Han advokat Larsson. Ser fram emot det! Än så länge har han framställts som osedvanligt lugn och städad måste jag säga – knappt så man känner igen honom. Får se om det håller i sig när det nu är han som är huvudperson. Själv säger han att han är lite förvånad över hur de klippt ihop programmen, hur saker rycks ur sitt sammanhang och blir något helt annat.


Men fram till dess ska jag fortsätta vara grinig över att det är torsdag. Kanske jag vänder en pappershög också, får se hur mycket jag orkar…   

Ovido - Quiz & Flashcards