Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Sajberlena - 22 februari 2011 09:14

Jag hör ingenting på vänster öra. Eventuellt har jag glömt ta ut hörsnäckan till MP3-spelaren eller nåt och nu är den för evigt på vandring i min hjärna. Alltså blir jag inte så bekymrad över rösterna jag hör i huvudet, det är förmodligen bara en roman eller nåt.   


Det kan också vara en indragen trumhinna som ställer till det. Kanske.


Men för säkerhets skull borde jag väl prova Revaxör. Jag hatar Revaxör. Det är obehagligt, bubblar i örat och sen ska man skölja. Stå som ett fån över handfatet med den där oranga gummigrejen och skölja, vatten som rinner nerför halsen, nerför handleder och jag får det aldrig lagom varmt. Men det är väl höjden av hemska upplevelser, när det rinner vatten nerför armar och hals? Som när man ska spara tid och bara tvätta håret över badkarskanter och man lika gärna kunde duschat för man blir ändå lika blöt överallt... Grrrr.


Appropå de där oranga gummigrejerna man sköljer öronen med... I vår familj har vi ALLTID haft en sån. Den ligger här och där, när barnen var små låg den för det mesta i deras leksakslåda. Lite söndertuggad vid själva pipen, dammig och alltid ivägen.


Ungefär var åttonde år eller nåt får någon i familjen ett plötsligt behov av att skölja öronen och VIPS är gummigrejen puts väck! Som uppslukad av jorden! Och jag springer till apoteket och köper en ny, möjligen används den en gång (eller inte) och sen ligger den och dräller överallt ända till den behövs. Då dräller den bara med sin frånvaro den också.


Nu är barnen lite större och har inga leksakslådor på samma sätt längre, så nu ligger den och samlar damm i medicinskåpet. Men där har den legat så länge så jag tycker den är lite äcklig, så jag har varit och köpt en ny. För säkerhets skull. Ifall någon skulle behöva skölja öronen.


Kanske jag ska använda den idag? Och sen ge den till hunden som leksak?

Ovido - Quiz & Flashcards