Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Sajberlena - 8 juli 2011 21:47

Fattar ni!? Det är SEMESTER!!!


Jag hann med det jag skulle, städade skrivbordet, slängde en sopsäck, talade in ett meddelande på telefonsvararen - åter om fyra veckor, trevlig sommar - , låste dörren och åkte. Till Maxi för att storhandla. "Jag tänker inte åka till stan EN enda dag under hela semestern" deklarerade jag tydligt för den som ville lyssna och på den vägen var det.


Halvvägs hem ringde jag maken och beställde ett kallt glas vitt vin om en kvart och glad i hågen fortsatte jag hem.


Parkerade, bar in kassar, fick skäll för att jag spenderar för mycket pengar på onödiga prylar, surade, skrev en ilsken kommentar i lokaltidningen och drack upp mitt vin.


Gav katten avmaskningspiller och ägnade en kvart åt att torka bort blodet från kroppen och mina kläder.


Nu sitter jag ute och surar och tänker minsann inte vara trevlig på fyra veckor. Nä! Jag bara vägrar!


Åtminstone tänker jag inte bli snäll förrän tidigast imorgon. Det börjar bli ganska kyligt ute...   

Ovido - Quiz & Flashcards