Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Sajberlena - 12 juli 2011 20:26

Jahaja – här ”flyter” det på som vanligt!


Det vill säga badrummet flyter. Förlåt, fel igen… I badrummet flyter det! Så ska det vara ja.


Vi har ett otroligt bra avloppssystem i vår Drömkåk. Det larmar alltid när brunnen blir full. Larmet fungerar så att när avloppstanken är full så kommer allt skitvatten upp ur brunnen på toaletten, sprider sig över golvet, rinner genom golvet ner i källaren igen! Skitbra system, verkligen – det kan inte undgå NÅGON att det är dags för en tömning!


Liiiiite irriterande att det kommer just nu när man tänkte ligga i hammocken och läsa god litteratur. Men jag klagar inte – jag har hela vinterhalvåret på mig att fördjupa mig i mina olästa böcker. Man kan alltid gå in på biblans hemsida och låna om och låna om. Förvisso kan det råda viss kyla i hammocken i november men det finns ju både kläder och filtar!


Och till alla er som förbannat vår telefoni och vårt internet som funkat i 30-sekundersintervaller sista halvåret; felet är fixat!


Det var en hackspett som försökt bygga bo eller nåt i telefonledningen. De är inte så smarta, hackspettarna. Tydligen.


Lite tufft har det varit när mellansonen haft sina totala utbrott och på sina bara knän bett om att få flytta till fosterhem. ”Det går ju för faaan inte att BO HÄR” har han skrikit. ”Jag kan inte kommunicera med mina vänner, jag är avskuren från omvärlden”.


Ja, nu funkar som sagt både telefon och internet! Hackspetten var en anledning, sen var det visst nån gul och grön sladd som satt tvärtom nånstans, jag vet inte. Jag befann mig lyckligt ovetandes i körsbärsträdet hos en god vän, långt från både skitvatten, skittelefoner och skitinternet.


Körsbärssaften är kokad! Enligt receptet skulle det bli fyra liter. Det blev två.

Men som maken så poetiskt, vackert och tårdrypande uttryckte det: ”Vi har två bilar som funkar”.


Häpp.

Ovido - Quiz & Flashcards