Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Svineri

Av Sajberlena - 27 april 2012 09:23

Det bor ett vildsvin bakom min vedhög. Han springer över gräsmattan på kvällarna och skriker och lever om och han är bland det fulaste jag sett.


Jag vet inte hur jag ska bli av med eländet. Än har han inte bökat upp trädgården (mer än ett litet hörn på baksidan) men det är bara en tidsfråga.


Hunden har jagat iväg honom ett par gånger men hon gillar inte heller svinpälsar så hon vill knappt gå ut när han varit här.


Mina misstankar lutar åt att han inte mår bra på nåt vis för han skriker och grymtar även i dagsljus; vildsvin ska väl vara skygga, tysta och nästan omöjliga att se och höra dagtid???


Möjligen är det inget vildsvin. Möjligen är det en flodhäst. Formen påminner lite om det.


Maken har fått till uppgift att införskaffa elstängsel. Nu bygger vi Fort Knox här. Jag, som envist vägrat sätta upp staket och förespråkar öppenheten, ska leva bakom elektrifierade murar...


Flodhästsvinet förstör mig.


Från det ena till det andra hörde jag precis från en välinformerad son att IKEA ska börja ge sig in i mediabranschen. TV.-apparater och sånt. Undrar vad de ska döpa dem till? Förmodligen kända, svenska TV-legender...


Hoppas de skickar med utförliga monteringsanvisningar. Jag är inte så bra på att montera elektriska apparater...


"Varför brann ert hus ner?"


"Äh vaffan, jag vände på elektrodskortssladden när jag monterade ihop min Lennart Hyland..."


"Aha, ja, den är klurig. Jag köpte en Televinken, den var enkel att sätta ihop. Det fattades en sladdkortselektrod men jag ringde så de skickade den på ett par dagar..."


"Där ser man - ja, jag hörde att man numera kan köpa Stina Dabrowski med blommig bildruta! Assnygg!!"


"Ja, och den kan man matcha med surroundsystemet Kent, kanonkvalitet"


"Ja, det tror jag säkert! Nämen hörru, nu ska jag åka och köpa mig ett nytt hus. Vi ses"


Mhm. Nu ska jag åka och köpa två Galant förvaringsskåp i ljus björk med skjutdörrar. Och en sladd.


Toodelooo.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards